حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4515 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی (درجه سه) از باغداران آذربایجان غربی
09 مهر 1400 - 15:01
شناسه : 9264
7
رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبرداد: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی (درجه سه) از باغداران آذربایجان غربی خبرداد.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر اسماعیل قادری‌فر، گفت: در راستای حمایت از باغداران و برای جلوگیری از فساد و ضایعات محصول سیب‌ صنعتی تولیدی و همچنین افت قیمت‌ها و حذف واسطه‌های غیر ضرور، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از چهارم مهرماه سال‌جاری مبادرت به عملیات خرید تضمینی سیب‌ صنعتی در استان آذربایجان غربی نموده است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی با دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید سیب درختی طی سال‌های اخیر همواره با مشکل صادرات و فروش مازاد تولید محصول سیب بویژه سیب صنعتی روبرو بوده است افزود: در این راستا با توجه به بیش بود محصول سیب صنعتی سال‌جاری، سازمان مرکزی تعاون روستایی از چهارم مهرماه با تجهیز ۴۰ مرکز خرید در سطح ۸ شهرستان استان آذربایجان غربی عملیات خرید سیب صنعتی درجه سه از باغداران استان را آغاز نموده و تاکنون بیش از ۳۰۰ تن محصول از باغداران خریداری شده است.

به گفته وی: امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب درختی در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از ۳۵۰ هزار تن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

وی ادامه داد: باغداران استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان درشهرستان‌ها و اخذ گواهی تایید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظور رعایت موارد بهداشتی‌درمحل‌های جمع آوری سیب صنعتی، محصول خود را در کیسه‌های نایلونی ۲۰ کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاوم روستایی ایران افزود: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سوء استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری بعمل آمده و براساس ابلاغیه مقام عالی وزارت، قیمت خرید تضمینی محصول سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال‌جاری اعلام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باغدارانی که در حجم خیلی کم هم تولید می‌کنند، می‌توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند و همکاران ما در سازمان تعاون روستایی استان، تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری آمادگی خرید محصول سیب صنعتی را خواهند داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.