حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آیا سایه شوم مافیا از وزارت جهاد کشاورزی کوتاه می‌شود؟!
02 فروردین 1401 - 17:54
شناسه : 10951
7

بررسی و تحلیل سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری و تأکید معظم له بر خودکفایی بخش کشاورزی و کوتاهی دست مافیا، نقشه راهی برای مسئولین ترسیم کرد و حجت را برای نیروهای انقلابی تمام کرد تا موظف شوند سایه شوم مافیا بر سر وزارت جهادکشاورزی را کوتاه کنند و از تولید داخلی و کشاورزان حمایت […]

ارسال توسط : نویسنده : سجاد تنها منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

بررسی و تحلیل سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری و تأکید معظم له بر خودکفایی بخش کشاورزی و کوتاهی دست مافیا، نقشه راهی برای مسئولین ترسیم کرد و حجت را برای نیروهای انقلابی تمام کرد تا موظف شوند سایه شوم مافیا بر سر وزارت جهادکشاورزی را کوتاه کنند و از تولید داخلی و کشاورزان حمایت کنند چرا که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و کشاورزان مورد حمایت قرار نگیرند، مافیا برای به جیب زدن منافع بسیار فراوان دست به هرکاری خواهند زد و با واردات ضربه بزرگ و غیرقابل جبرانی به کشاورزان و تولیدات داخلی خواهند زد.

روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی تأکید کردند اگر در این زمینه بتوانیم تحول جدی ایجاد کنیم موجب می‌شود امنیت غذایی کشور تأمین و کشور از لحاظ مسائل غذایی دچار مشکل نخواهد شد و مصداق تحقق این موضوع را کوتاه کردن دست مافیا عنوان کردند که این موضوع نیاز به تبیین دارد.

برای تبیین منویات روز گذشته رهبر انقلاب باید در ابتدا به مافیا و منافع بسیار فراوان آنها در بخش کشاورزی اشاره کرد، با انجام بازی مافیا که امروزه توسط قشرهای مختلف صورت می گیرد، متوجه خواهیم شد در این بازی مافیا به‌دنبال تصاحب شهر با قدرت، ثروت و نفوذ خود هستند و در این بین مدام خودشان را شهروند معرفی می‌کنند.

این موضوع در دنیای واقعی و بحث کشاورزی هم دقیقاً همینگونه است و زمانی که صحبت از مافیا می‌شود نباید تصور کرد این افراد، شکل و تیپ خاصی دارند بلکه مانند همه مردم هستند اما به خاطر منافع مادی فراوان، در ریل‌گذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی سنگ‌اندازی می‌کنند.

برای از بین بردن سایه شوم مافیا در بخش کشاورزی باید در ابتدا آن را تبیین کنیم. مافیا یعنی گروهی پنهان که برای رسیدن به منافع مالی فراوان از امکانات و روابط غیرقانونی از اضلاعی همچون قدرت، ثروت و نفوذ بهره می‌گیرند.

باتوجه به اتفاقات اخیر در وزارت جهاد کشاورزی و جنگ اقتصادی فعلی باید اعتراف کرد که مافیای واردات در این وزارتخانه رخنه کرده تا بخش کشاورزی را زمین‌گیر کند. برای اثبات این ادعا می‌توان اشاره به سنگ‌اندازی به ریل‌گذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی در موارد مختلف اخیر کرد.

مافیا برای بدست آوردن منافع فراوان بعد از نفوذ با توجیهاتی ازجمله این که محصولات کشاورزی داخل به‌صرفه نبوده و قابلیت رقابت‌پذیری با محصول خارجی را ندارد و هزاران بهانه دیگر، اعتقاد به واردات را در مسؤلین و مردم را نهادینه می‌کنند. به‌همین دلیل طی سال‌های گذشته، وابستگی بخش کشاورزی ما به خارج بیشتر شده و تولید ما به‌دلیل عدم حمایت در موضع ضعیف قرار گرفته و رهبرانقلاب دیروز به آن اشاره کردند.

بررسی منویات روز گذشته رهبر انقلاب و آسیب‌شناسی معظم له نشان می‌دهد که مافیا در بحث کشاورزی مدام به دنبال ضربه زدن هستند و هدف اصلی آنها برای کسب منافع فراوان آن است که روحیه خودباوری را در جامعه از بین ببرند تا از این طریق بتوانند واردات را افزایش دهند.

بدون شک کشور ما باید کمبود نیاز خود را از واردات تأمین کند و انجام این کار هیچ ایرادی ندارد اما مشکل اصلی از جایی شروع خواهد شد که ما در بحث کشاورزی ظرفیت و امکانات تولید یک محصول را داشته‌باشیم ولی مافیا به منظور کسب منافع فراوان آن محصول را وارد کشور کنند و ضربه غیرقابل جبرانی به کشاورزان وارد کنند. اتفاقی که در طول سال‌های اخیر بارها شاهد آن بوده‌ایم و روز گذشته رهبری به آن اشاره کردند.

بررسی منویات گذشته رهبر انقلاب و حمایت قاطع معظم له از کشاورزان و تولیدات داخلی نشان از آن دارد که ایشان از این موضوع به‌عنوان امری مقدس و با ارزش یاد کردند و همه‌ آحاد و اقشار مردم را به تقویت آن به طریق مختلف دعوت کردند.

معظم له در بیانات خود در ابتدای سال ۹۶ در حرم مطهر رضوی که به نوعی نقشه راه سال را نیز ترسیم می‌نماید، با ذکر دو مسئله‌ مهم در تولید که عبارت بود از مسئله‌ واردات و مسئله‌ قاچاق، چنین فرمودند: «واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید می‌شود، بایستی به‌صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود».

استفاده از عبارت «حرام شرعی و قانونی» در کلام رهبرحکیم انقلاب بار معنایی خاصی دارد که شاید تاکنون در بیانات معظم‌له مسبوق به سابقه نبوده باشد. از این رو برخی آن‌را به مثابه‌ «فتوا» و برخی نیز به مثابه‌ یک «حکم حکومتی» تلقی کرده‌اند که بر مقابله‌ جدی و قاطع مسئولان در امر واردات تأکید نموده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.