حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای ۲۸۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۱۱ استان سیل‌زده کشور
25 آبان 1399 - 15:03
شناسه : 5082
8

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در ۴ ماه گذشته، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۸۰ هزار هکتار از ۱۱ استان سیل‌زده کشور انجام شده که برای آن ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، دکتر مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در ۴ ماه گذشته، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۸۰ هزار هکتار از ۱۱ استان سیل‌زده کشور انجام شده که برای آن ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، دکتر مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست سراسری با مدیران منابع طبیعی استان‌های این سازمان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: عملیات جنگل‌کاری در سال جدید برحسب هکتار، در یک تاریخ مشخص و به صورت همزمان، در سه فاز جنگل‌کاری، زراعت چوب و صیانت از جنگل‌ها، آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تشدید اقدامات حفاظتی در کل کشور به‌خصوص مناطق هیرکانی، تصریح کرد: ساماندهی حفاظتی خط قرمز ما است و باید استان‌ها تا ۱۰ آذر ماه ساماندهی نیروهای حفاظتی خود را انجام دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و اتحادیه‌های منابع طبیعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای امور آبخیزداری و آبخوانداری را ضروری عنوان و تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۸۰ هزار هکتار از ۱۱ استان سیل‌زده کشور انجام و برای آن ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، همچنین ۶ سازه بزرگ برای دروازه قرآن شیراز که در سیل ۵ فروردین ۹۸ تخریب شد، ساخته شده است.

وی در رابطه با اجرای پروژه‌های این سازمان در آذرماه گفت: تا ۲۵ آذرماه از نقشه پوشش گیاهی به‌روزشده، رونمایی خواهد شد. همچنین برخی از سامانه‌هایی که به صورت پایلوت اجرایی شده بود، کار آن به صورت رسمی آغاز می‌شود.

دکتر منصور، اجرای پروژه‌های مشترک با معاونت علمی و فناوری مانند خاکپوش‌های غیرنفتی را از دیگر اقدامات در این تاریخ برشمرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که کشت و استحصال زراعت چوب روند مطلوبی داشته و این روند باید ادامه‌دار باشد، تأکید کرد: توقف بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های شمال تا پایان برنامه هفتم باید مدنظر قرار گیرد اما این به معنای توقف کارهای تحقیقاتی و مدیریت عرصه‌های طبیعی نیست، کارشناس و ناظر فنی باید در جنگل حضور داشته باشد و مدیریت جنگل و اقدامات حفاظتی و حراستی آن را برعهده داشته باشد.

در پایان این مراسم از  استان‌های ایلام، اصفهان، لرستان، کرمان، آذربایجان غربی و گلستان که عملکرد مطلوبی در اجرای طرح‌های جنگل مرتع و آبخیزداری داشتند، تقدیر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.