حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
از سرگیری صادرات دام بعد ماه رمضان
25 فروردین 1401 - 21:21
شناسه : 11207
8
مدیرعامل اتحادیه دام سبک بیان کرد: با توجه به انباشت دام روی دست دامدار، صادرات بعد از ماه رمضان در دستور کار قرار می‌گیرد، اما فعلا راجع به میزان آن نمی‌توان اظهار نظر کرد.
ارسال توسط : منبع : افق تهران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: علی رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت دام در میادین روبه کاهش است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هر کیلو دام با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود که براین اساس قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است. با توجه به فراوانی دام، مشکلی در بحث گوشت نداریم که با پیگیری‌های صورت گرفته قیمت گوشت در بازار کاهش یافته است.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک افزود: با وجود انباشت دام و قول مسئولان وزارت جهاد قرار است بعد از ماه رمضان صادرات مجدد آغاز شود، اما هنوز به تصمیم نهایی در این خصوص نرسیدند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به رغم فراوانی دام، واردات ۱۰ هزار تن گوشت و توزیع گوشت‌های تنظیم بازار، اما بازار گوشت طی هفته‌های اخیر دچار تنش شده بود که با کاهش مصرف در فصل گرما در روزهای گذشته تا حدودی قیمت افت داشته است.

دولت در آبان سال گذشته مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین را صادر کرد که به رغم صادرات حدود ۴۰ هزار تن دام سبک و ۲ هزار تن دام سنگین این امر متوقف شد که بنابر پیگیری مسئولان اتحادیه و تشکل‌ها قرار است صادرات مجدد آغاز شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.