حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ۲۲۳ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی بخش کشاورزی در قانون بودجه ۱۴۰۰
17 فروردین 1400 - 15:01
شناسه : 7002
7
اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه (پیوست شماره یک) با احتساب ردیف‌های متفرقه و درآمدهای اختصاصی آن در قانون بودجه ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۲۸۹۸.۴ میلیارد تومان تصویب شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

You are hacking your site، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی بخش کشاورزی و دستگاه‌های تابعه، ردیف‌های متفرقه و درآمدهای اختصاصی آن در قانون بودجه ۱۴۰۰ نسبت به اعتبارات مشابه در بودجه سال گذشته معادل ۲۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حسن قاسمی، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه ( پیوست شماره یک) در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را ۴۳۷۵،۱ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم در مقایسه با بودجه سال گذشته ۷۸.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه ( پیوست شماره یک) در قالب پنج فصل، ۲۹ برنامه و ۹۶ طرح می‌باشد.

قاسمی درباره ردیف‌های متفرقه و درآمدهای اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: اعتبارات ردیف‌های متفرقه ( جدول ۷ و ۹)  ۱۸۳۲۹.۲ میلیارد تومان و درآمدهای اختصاصی ۱۹۴.۱ میلیارد تومان تصویب شده که در مقایسه با اعتبارات مشابه در قانون بودجه سال ۹۹ افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

وی دلایل افزایش اعتبارات ردیف متفرقه در قانون بودجه ۱۴۰۰ را افزایش اعتبارات تولید و اشتغال (بند الف تبصره ۱۸) از محل مصارف هدفمندی یارانه‌ها، اجرا و تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل فروش بنگاه‌ها، سهام، سهم الشرکه، اموال دارایی‌ها و حقوق مالی مربوط به دولت و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و افزایش اعتبارات برخی از طرح‌های پیوست شماره یک و ردیف‌های متفرقه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: اعتبارات تملکی دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان بوده و بقیه رشد اعتبارات تملکی به میزان ۱۵۳.۲ درصد در مجلس شورای اسلامی اعمال شده است.

وی در عین حال اذعان داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق و طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن حذف شده، اما برای این طرح‌ها از محل اعتبارات متفرقه (۵۵۰۰۰۰) اعتبارات مجزا به مبلغ ۳۹۹۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

قاسمی، اعتبار پیش بینی شده از محل ردیف های متفرقه (۸۶-۵۵۰۰۰۰) در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین را مبلغ ۱۷۵۷.۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته وی، این رقم نسبت به اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی ۱۷.۲ درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات این طرح در پیوست شماره یک در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برابر با ۷۷۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار ۵۷۶ میلیارد تومانی آن در سال ۹۹ افزایش ۳۳.۷ درصدی نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: در مجموع اعتبارات طرح آبیاری تحت فشار و نوین در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵۲۷.۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال رقم ۲۰۷۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ رشد ۲۱.۷ درصدی داشته است.

قاسمی افزود: اعتبارات طرح‌های برنامه آبخیزداری و حفاظت از خاک در پیوست شماره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ برابر با ۴۴۳.۵ میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار سال ۹۹ به میزان ۱۸۱.۵ میلیلارد تومان افزایش ۱۳۹.۴ درصدی نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در مجموع اعتبارات طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و حفاظت از خاک در قانون بودجه سال جاری ۲۲۰۱ میلیارد تومان تصویب شده که نسبت به اعتبارات ۱۶۸۱.۵ میلیارد تومانی سال ۹۹ رشد ۳۰.۹ درصدی داشته است.

قاسمی به اعتبارات ریزگرد‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برای مقابل با ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵۱.۵ میلیارد تومان از محل ردیف‌های متفرقه (۸۹-۵۵۰۰۰۰) پیش بینی شده که سهم وزارت جهاد کشاورزی از این رقم توسط ستاد مقابله با گرد و غبار تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: با احتساب سهم ۴۵ درصدی سال ۹۹ از طرح مذکور برای وزارت جهاد کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ ۱۳۵.۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ اعتبار این طرح ۱۵۸.۱۷۵ میلیارد تومان  برآورد می‌شود که رشد ۱۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی درباره طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن توضیح داد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ اعتبار این طرح‌ها از محل ردیف‌های متفرقه (۹۱-۵۵۰۰۰۰) مبلغ ۳۱۷.۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و سهم سازمان امور عشایر ایران از این رقم توسط سازمان  برنامه و بودجه کشور تعیین می‌شود.

وی گفت: با احتساب سهم ۱۲ درصدی سال ۹۹ از طرح مذکور برای وزارت جهاد کشاورزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان، برای سال ۱۴۰۰ اعتبار طرح مذکور ۳۱۷.۸۸ میلیارد تومان برآورد شده که از رشد ۷۶.۶ درصدی برخوردار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.