حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اولویت‌بندی توزیع اعتبارات در حوزه جنگل‌های زاگرس متناسب با شرایط موجود استان‌ها
12 شهریور 1399 - 14:50
شناسه : 3710
5

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مشکلات منابع طبیعی استان‌های زاگرس‌نشین متفاوت است و از این‌رو اعتبارات بر‌حسب اولویت و شرایط موجود استان توزیع می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور در جلسه بررسی مشکلات جنگل‌های زاگرس خاطرنشان کرد: نمی‌توان برای تمامی […]

ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مشکلات منابع طبیعی استان‌های زاگرس‌نشین متفاوت است و از این‌رو اعتبارات بر‌حسب اولویت و شرایط موجود استان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور در جلسه بررسی مشکلات جنگل‌های زاگرس خاطرنشان کرد: نمی‌توان برای تمامی استان‌های زاگرسی یک نسخه شفابخش پیچید، زیرا مشکل اصلی یک استان آفات و امراض درختان جنگلی است، استانی دیگر با سوخت جایگزین و حریق دست به گریبان است و یک استان نیز قطع درختان جنگلی و تولید زغال مشکل اصلی آن است از این رو برای حذف عوامل تخریب باید متناسب با شرایط هر استان برنامه‌ریزی و اعتبارات در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: ناحیه رویشی زاگرس از نظر وسعت تنوع زیستی یکی از مناطق مهم و با ارزش کشور به لحاظ حفاظت از منابع آب و خاک به شمار می‌رود و یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جنگل‌ها حفاظت از اکوسیستم جنگل های زاگرسی است.

دکتر منصور با بیان این که تمامی تلاش سازمان جنگل‌ها در ستاد و استان‌ها کاهش و حذف عوامل تخریب منابع طبیعی است، تصریح کرد: در یکی از روستاهای یک استان زاگرس‌نشین تولید زغال منبع درآمد مردمان آن روستاست و ما باید با اقدامات ترویجی و تغییر معیشت مردمان محلی با توسعه و کاشت گیاهان دارویی از قطع درختان جنگلی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر تقویت نیروهای حفاظتی از ادارات کل منابع ‌طبیعی استان‌ها خواست مشخصات نیروهای حفاظتی از قبیل: تعداد نیروها، وضعیت استخدامی، محل تأمین اعتبارات و پرداخت حقوق آنان را جهت ساماندهی بیشتر به ستاد سازمان جنگل ها اعلام نمایند.

وی افزود: حفاظت باید با حفظ پوشش گیاهی همراه باشد تا از فرسایش خاک جلوگیری کند.

دکتر منصور همچنین خواستار بازنگری در اقدامات گذشته طرح‌های منابع طبیعی شد و یادآوری کرد: با مطالعه در اثربخشی میزان این فعالیت‌ها می‌توان آن را به شکل چند منظوره تعریف و اجرایی کرد.

وی در ادامه این نشست به موضوع کاداستر اراضی ملی اشاره کرد و آن را کاری محوری برای صیانت از جنگل‌های زاگرس نام برد.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور‏‏‏ سرانجام با تعیین تیمی از مدیران ستادی سازمان از آنان خواست حجم اقدامات کاری استان‌های زاگرس‌نشین را بررسی تا براساس محورهای کاری، میزان اعتبارات صیانت از جنگل‌های استان‌های مزبور تعیین شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.