حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4515 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بخش کشاورزی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت
25 اردیبهشت 1400 - 11:58
شناسه : 7467
5
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و محدودیت‌های زیاد سال گذشته از جمله شیوع ویروس کرونا، بخش کشاورزی کشورمان نزدیک به ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، محمدمهدی برومندی  در حاشیه آیین اجرای طرح ۱۵ هکتاری گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۱۲۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، افزود: ۲۴ میلیون تن از این محصولات مربوط به محصولات باغی و گلخانه‌ای است که با توجه به محدودیت‌های ناشی از شرایط اقلیمی و قرارگیری ایران جزو مناطق خشک و نیمه خشک جهان، باید در این زمینه به‌ یک روند رو به رشد در کشور رسید.

وی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی افزون بر تأمین امنیت غذایی کشور و تأمین غذای مردم به تولید درآمد مازاد بر مصرف رسید که این مهم منجر به تحقق درآمدهای ارزی برای کشور شد.

صادرات ۵۳۰ میلیون دلاری محصولات دارویی

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: سالانه ۱۲۰ هزار تن محصولات دارویی به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار از ایران به خارج صادر می‌شود که با توجه به ظرفیتی که برای تولید این گیاهان در کشور وجود دارد باید برای تقویت این بخش حرکت و حمایت کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: برای نخستین بار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با تسهیلات چهار درصدی و حتی بلاعوض برای توسعه کشاورزی پرداخت می‌شود.
برومندی در خصوص کشت‌های گلخانه‌ای نیز توضیح داد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مهم و یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته وی، نزدیک به ۲۱ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که این رقم تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار توسعه یابد.

برومندی با اشاره به اینکه کشور ایران در کمربند تولید محصولات استراتژیک قرار دارد، افزود: باید بر روی تولید چند محصول از جمله پسته، خرما، گردو،  گیاهان دارویی و گل محمدی متمرکز شویم.

وی، کاشان را قطب تولید گل محمدی در کشور دانست و تصریح کرد: به علت ارزآوری و ایجاد اشتغال زیاد این موضوع برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است و می‌کوشد با حمایت از گلکاران، گلستان‌های کنونی را تقویت و در کنار آن باغ‌های گل محمدی را توسعه دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کاشان درخصوص مشکلات مجموعه ۴۰۰ هکتاری شهرستان کاشان نیز یادآور شد: این مشکلات مربوط به سال‌های گذشته است که به خاطر کارشناسی ناپخته به وجود آمده است.

به گفته وی، سطح زیر کشت باید بر پایه مقدار آب موجود تعیین می‌شد تا مانع به وجود آمدن چنین مشکلاتی شود.

برومندی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این طرح ۵۰۰ بهره‌بردار با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد گرفتار شده‌اند و دارای استخرهای ذخیره آب فراوان است، مشکلات آن با حضور کارشناسان در وزارت جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.

اجرای طرح ۱۵ هکتاری گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان روز جمعه با حضور معاون وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و جمعی دیگر از مسئولان آغاز شد.

کاشان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه است و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.