حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی وبیناری ماهیان خاویاری
25 آذر 1399 - 16:04
شناسه : 5524
9

نخستین نشست هم‌اندیشی آنلاین با حضور یکصدتن از اساتید، مدیران و دست‌اندرکاران تکثیر و پرورش و تولید و صادرات ماهیان خاویاری با اجرا و مدیریت شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به صورت وبینار در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات […]

ارسال توسط :
پ
پ

نخستین نشست هم‌اندیشی آنلاین با حضور یکصدتن از اساتید، مدیران و دست‌اندرکاران تکثیر و پرورش و تولید و صادرات ماهیان خاویاری با اجرا و مدیریت شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به صورت وبینار در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات کشاورزی، در این جلسه سیدمحمد مجابی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی با تأکید بر اینکه با توجه به کاهش شدید ذخایر ماهیان خاویاری و ممنوعیت صید آنها، ضرورت دارد با تمام توان و استفاده از راه‌حل‌های موجود از قبیل تقویت و تجهیز یگان بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهیان، بازسازی و ایمن‌سازی رودخانه‌ها و حفاظت‌های مؤثر در جهت حمایت از تکثیر طبیعی ماهیان خاویاری و مقابله با صید غیرمجاز و همچنین جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محل زیست آنان، نسبت به حفاظت از این ماهیان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: لازم است بازنگری کامل نسبت به بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری داشته باشیم.

مجابی با اشاره به کمبود اطلاعات دقیق از ارزیابی ذخایر، گفت: ارزیابی‌های حاضر مربوط به گذشته است و ضرورت دارد که مراکز ذیربط و تحقیقاتی ارایه مناسب و جدیدی از وضعیت ذخایر داشته باشند.

وی گفت: توسعه پرورش ماهیان خاویاری و تأمین بچه ماهیان مناسب به لحاظ کمی و کیفی نیز باید در دستور کار مراکز ذیربط قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مرتبط با مراکز و سازمان‌های مختلف در خصوص پرورش ماهیان خاویاری، آمادگی این شرکت را برای حمایت از بهبود رویه‌ها و رفع مشکلات تولیدکنندگان ماهیان خاویاری و تسهیل فرآیند تولید و تجارت ماهیان خاویاری اعلام و اظهار امیدواری کرد: جایگاه تولید خاویارهای پرورشی به سطح و تراز جایگاه ماهیان خاویاری وحشی برسد.

در این وبینار، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کاربردی در زمینه تکثیر، پرورش و حفظ ذخایر ماهیان خاویاری، محصولات جانبی ماهیان خاویاری، استفاده از فناوری‌های نوین، فرصت پرورش، تکثیر و حفظ ذخایر ماهیان خاویاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.