حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تأکید مهندس اسکندری بر توانایی آیت‌الله رئیسی در حل مشکلات کشور
18 خرداد 1400 - 12:00
شناسه : 7686
7
اولین نشست سال جاری مهندس اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با رسانه‌ها و مجلات تخصصی بخش کشاورزی با هدف تشریح و توضیح راهبردهای کشاورزی به‌ویژه در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : دیده بان امنیت غذایی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس اسکندری با این باور که رسانه‌ها و مجلات تخصصی می‌توانند نقش ترویجی و اطلاع‌رسانی مؤثری در بخش کشاورزی داشته باشند، طی سالیان متمادی مدیریت خود در سازمان اقتصادی کوثر به این سنت پایبند بوده است که سالی یک الی 2 مرتبه چنین دیدارهایی را برگزار کند و معمولاً وقت کافی برای بحث و گفتگو در عرصه مسائل بنیادی و ساختاری بخش کشاورزی اختصاص می‌دهد.

مهندس اسکندری در این نشست گفت: اخیراً در سازمان اقتصادی کوثر و در عرصه امنیت غذایی، ۱۱ پروژه را در یازده نقطه کشور با همت جوانان افتتاح کردیم که نقطه مشترک این پروژه‌ها، خودکفایی، ارزآوری و کمک مؤثر به ایجاد امنیت غذایی کشور است. همواره بار اصلی تأمین غذا را کشاورزان کشور بر دوش دارند، اما این پرسش وجود دارد که آیا به همین نسبت، توجه به کشاورزی و کشاورزان شده است؟

وی در ادامه گفت: این موضوع در آستانه دولت جدید حائز اهمیت بسیار زیادی است و باید امیدوار بود در آینده شاهد صف‌های طولانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغ نباشیم.

وی درباره دستگاه هوشمند جوجه‌کشی ساخت داخل که به دلیل تحریم‌ها واردات آن متوقف شده بود نیز گفت: ما در مجموعه خود موفق به ساخت داخل نمودن دستگاه هوشمند جوجه‌کشی با نصف قیمت جهانی شدیم. در حال حاضر این دستگاه به تولید انبوه رسیده است و امکان تأمین ۹۰ درصدی نیاز کشور، در چارچوب انعقاد قرارداد با مرغداری‌های بزرگ کشور وجود دارد. البته قیمت خارجی این دستگاه، ۱۸۰ هزار یورو است که ما با نصف این قیمت آن را طراحی و به تولید انبوه رسانده‌ایم. این خلاقیت در جهت خودکفایی است که با استقبال مرغداران مواجه شده است.

مهندس اسکندری در پاسخ به سئوال اصحاب رسانه گفت: سودای وزارت ندارم و برای کمک به تولید آمده‌ام. متأسفانه منافع برخی مدیران دولتی در واردات گره خورده، در حالی‌که نباید مدیر دولتی در بخش خصوصی شرکت‌داری ‌کند.

وی که چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی، حمایت خود را از کاندیداتوری آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: عده‌ای از مدیران همواره برنامه‌ریزی تولید داخل را بر مبنای واردات تنظیم می‌کنند.

وی با بیان این‌که مُحَقِق بودن شرط کافی برای وزیر شدن در بخش کشاورزی نیست، تأکید کرد: وزرا باید عملیاتی باشند و با طرح و برنامه اجرایی وارد کار شوند. وزیر جهادکشاورزی دولت آینده باید اعلام کند که چگونه می‌تواند با کمبود منابع آب، بخش را مدیریت کند و از آب دریا استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بحث بازگشت من به وزارتخانه اصلاً صحت ندارد و اعلام داشته‌ام که روحیه من بیشتر به سمت پیگیری کارهای تولیدی است. دوره کاری من تمام شده است و بارها اعلام داشته‌ام که ۴ سال اشتباهی در دولت بودم.

اسکندری در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: اعتقاد دارم در بین کاندیداهای ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی، توانایی حل مشکلات کشور را دارند. با توجه به روحیات ایشان و به استناد اعتقاد ایشان به مردم و روحیه کار مردمی، مشخص است که می‌تواند مشکلات را حل کند. بنده نیز آماده‌ام از لحاظ فکری به بخش تولید کشاورزی کمک کنم، چون ظرفیت‌های کشور را می‌شناسم و آمده‌ام بگویم که در کشور، آدم توانمند زیاد وجود دارد که می‌تواند به بخش تولید کمک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.