حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تخصیص بیشترین سهم حوزه دامپزشکی به آموزش و ترویج
02 آذر 1401 - 11:19
شناسه : 14915
5
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز بیشترین سهم ما در حوزه دامپزشکی باید آموزش و ترویج باشد، آموزش و ترویج حتی از واکسیناسیون مهم‌تر است چرا که هم هزینه کمتر و هم نتیجه‌گیری بهتری خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدمحمد آقامیری در نهمین نشست شورای راهبردی تحقیقات و فناوری‌های دانش‌بنیان دامپزشکی که با حضور معاون آموزش و ترویج سازمان تات و رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در این موسسه برگزار شد، گفت: برنامه ما این است که در هر روستا یک نفر نماینده داشته باشیم که آموزش‌های لازم را دیده باشد و در انتقال دانشی که مدنظر ماست به دامدار به عنوان سفیر بهداشت در حوزه دامپزشکی عمل کند.

وی با تأکید بر این که ۲۵ درصد دام کشور امروز در اختیار عشایر است، گفت: برای این که بیماری را در دام‌های عشایری کنترل کنیم، یک نفر را آموزش دهیم که همراه عشایر به عنوان همیار عشایر کوچ کند و توصیه‌های لازم را به وقت به آن‌ها ارائه دهد که در این زمینه کمک شما بسیار کارساز است.

جلب مشارکت حداکثری و پاسخگویی به موقع رویکرد موسسه آموزش و ترویج کشاورزی

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، به تشریح ظرفیت‌های همکاری آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه دامپزشکی پرداخت و اظهار کرد: رویکرد ما عدالت‌محوری در خدمت‌رسانی است و اثربخشی و پیامدمحوری، مخاطب‌محوری، سازگاری و زمینه‌گرایی، نگاه ویژه به کشاورزی خانوادگی، زنان، جوانان و اقشار آسیب‌پذیرتر از برنامه‌های اصلی این موسسه است.

عطاالله ابراهیمی با بیان این که صلاحیت‌محوری و حرفه‌گرایی موضوع بسیار مهم، قبل از ورود افراد به بخش کشاورزی است، گفت: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در دستور کار آموزش و ترویج است، همچنین کثرت‌گرایی، جلب مشارکت حداکثری و پاسخگویی به موقع از رویکردهای اصلی این موسسه است.

وی در ادامه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این معاونت را برشمرد و گفت: گستردگی فعالیت‌ها از ستاد تا سطح دهستان‌ها، احیای مجدد مراکز آموزش و تحقیقات کشاورزی، فعالیت ۴۲ هنرستان کشاورزی در کشور، شبکه رسانه‌های آموزشی- ترویجی، مروجان، پژوهشگران و محققان معین، مراکز ترویج و توسعه فناوری، تنوع رهیافت‌ها، روش‌ها و الگوهای مناسب، مهارت‌آموزی بهره‌برداران، جوانان و زنان روستایی و… به عنوان ظرفیت‌های اصلی آموزش و ترویج کشاورزی محسوب می‌شود.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، جامعه ترویج را به عنوان حلقه ارتباطی بین بهره‌برداران و بخش‌های اجرایی وزارتخانه معرفی کرد و با اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی معاونت آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص اهداف و وظایف هر یک از طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی ترویجی توضیحاتی را ارائه کرد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ایجاد ۱۰۰۰ صندوق توسعه خرد زنان روستایی و عشایری، توانمندی و توسعه مشاغل و کسب و کار زنان روستایی، توسعه حرفه ای کارکنان وزارت بر مبنای طرح صلاحیت شغلی، توسعه شبکه دانش کشاورزی با ۱۰۰ پژوهشگر مروج ارشد و ۱۶۱۶ محقق معین، توسعه منابع و زیرساخت‌های آموزش و ترویج کشاورزی تا سطح دهستان‌ها، توسعه رسانه‌های آموزشی و ترویجی شامل بانک اطلاعاتی ۷ هزار نسخه‌ای تخصصی کشاورزی در تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تولید اپلیکیشن‌ها، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌های مجازی، ترویج دانش و فناوری کشاورزی با ایجاد بیش از ۱۰۰۰ کانون یادگیری و سایت الگویی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقی – ترویجی و برنامه‌های انتقال یافته‌های تحقیقاتی، توسعه مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی، توسعه مهارت سربازان وظیفه و استانداردهای شایستگی شغلی و سنجش مهارت، تربیت کشاورزان آینده برای اصلاح هرم سنی بهره‌بردارن و تربیت تکنیسین‌های متخصص کشاورزی را از دستاوردهای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی معرفی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.