حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تدارک ۴۰۰ هزار تن بذر گواهی شده گندم برای سال زراعی آینده
11 تیر 1401 - 16:45
شناسه : 12792
5
وزارت جهاد کشاورزی ۴۰۰ هزار تن بذر گندم گواهی شده و استاندارد برای حمایت از کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تدارک دیده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سرپرست مجری طرح گندم  افزود: در راستای حمایت از گندمکاران علاوه بر بذرهای گواهی شده و لیبل‌دار، تدارک کودهای پایه مانند ازته، فسفاته و پتاسه با ۴۸ درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته برای سال زراعی آینده تأمین کرده‌ایم.

سهراب سهرابی به خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و دنباله‌بندهای مورد نیاز اراضی و محصولات زراعی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برای سال زراعی آینده برنامه داریم تمام دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی را زیر کشت قراردادی ببریم و در این شرایط تمام نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از قبیل کودهای فسفاته، پتاسه و ازته و همچنین سموم و بیمه محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مجری کشت قراردادی انجام می‌شود.

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان هزینه‌های بالا و تامین به موقع نهاده‌ها برای کشت گندم است که از طریق کشت قراردادی این نیاز برطرف می‌شود و کشاورزان وجه نهاده‌های دریافتی را هنگام تحویل محصول از مبلغ خرید تضمینی پرداخت می‌کنند.

وی گفت: کشت قراردادی دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی علاوه بر افزایش تولید، عملکرد در واحد سطح و درآمد کشاورزان، نیاز کشور به واردات این محصول کاهش خواهد یافت.

سهرابی افزود: اگر کشت قراردادی گندم با همراهی کشاورزان اتفاق بیفتد ظرف سه سال آینده به خودکفایی در این محصول دست می‌یابیم.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی، در ۱۷ استان کشور به صورت پایلوت کشت قراردادی گندم انجام شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.