حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تربیت کشاورزان آینده در اولویت سازمان آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی
13 خرداد 1401 - 16:56
شناسه : 12119
5
دکتر سید مجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برای ارتقای کشاورزی دانش‌بنیان در کشور به تربیت کشاورزان آینده و توانمندسازی علمی آنان نیاز داریم.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به گزارش سفر سه روز خود به سیستان و بلوچستان گفت: استعدادهای ذاتی و بالقوه‌ای در زیربخش‌های کشاورزی به خصوص موز، خرما، شتر، شیلات و همچنین زیرساخت‌های بسیار مطلوبی در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی استان وجود دارد.
وی تأکید کرد: مهمترین وظیفه ما خدمت به روستاییان، کشاورزان و تولید کنندگان واقعی است و تلاش می‌کنیم با توجه به شعار سال اتفاق بزرگی در بخش کشاورزی و تحقق اهداف دانش‌بنیان در بخش بیافتد و این مهم نیازمند به هماهنگی و همکاری مستمر سازمان تات و همه مراکز جهادکشاورزی و آموزشی است.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: برای ارتقای کشاورزی دانش‌بنیان در کشور نیاز به تربیت کشاورزان آینده  و توانمندسازی علمی آنان داریم.
وی اظهار داشت: مصمم هستیم برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در مراکز آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی و تمرکز همگانی برای اولویت‌بندی در رفع مشکلات بخش کشاورزی، با تمام ظرفیت‌های موجود وزارت جهاد کشاورزی و استان‌ها گام‌های بلندی برداریم.
سیستان و بلوچستان ظرفیت کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاری دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه و ذخایر ژنتیکی استان در زیربخش‌های زراعت و باغبانی، دام و طیور و شیلات گفت: ظرفیت‌های بی‌بدیل بخش کشاورزی، سیستان وبلوچستان را در ردیف استان‌های برتر کشور قرار داده است.
محمدعلی نیکبخت افزود: با بهره‌گیری از فرصت‌های مرزی و توانمندی‌های بخش کشاورزی، سیستان و بلوچستان می‌تواند در تولید و اشتغال و صرفه‌جویی ارزی به کشور یاری کند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید گوشت قرمز، انواع آبزیان، انواع میوه‌های گرمسیری و خرما تصریح کرد: سیستان و بلوچستان توانایی تامین و تولید بخش اعظم کمبود کشور در این زمینه‌هاست.
نیکبخت تأکید کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان گنج پنهان، ظرفیت وسیع و کم‌نظیری برای سرمایه‌گذاری دارد با توجه به همین پتانسیل برای حضور بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور، برنامه‌های مختلفی در استان تدوین و تاکنون با سرمایه‌گذاری این بنگاه‌ها در زمینه توسعه زیربخش‌های مختلف کشاورزی، اقدامات شاخصی انجام شده است.
گفتنی است؛ در این نشست، طی حکمی از سوی خیام‌نکویی معاون وزیر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس کمیته راهبردی فناوری کشاورزی و منابع طبیعی این استان معرفی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.