حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تشکیل شوراهای منطقه‌ای آبزی‌پروری کلید خورد
09 بهمن 1401 - 16:56
شناسه : 15608
5
با تشكيل رسمی شوراهای منطقه‌ای آبزی‌پروری، تبادل اطلاعات، دانش، تجربيات و معرفی الگوهای موفق آبزی‌پروری در سطح ملی و منطقه‌ای فراهم می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، معاون توسعه آبزی پروری این سازمان درباره تشکیل شوراهای منطقه‌ای آبزی‌پروری گفت:یازده اداره کل و 21 مدیریت استان در حوزه آبزی پروری فعال است،اما گاهی ممکن است ارتباط مستمری بین مدیریت شیلات استان‌ها با سازمان شیلات ایران وجود نداشته باشد و یا مدیریت شیلات استان‌ها به عنوان بخشی از معاونت دام ویا مستقل فعالیت کنند.

مهدی شکوری افزود: وجود تجربیات خوب و دانش فنی مناسب در برخی مدیریت‌ها می‌طلبید که ارتباطات گسترده ای بین فعالان این حوزه برقرار شود بنابراین پیشنهاد تشکیل شوراهای منطقه‌ای آبزی پروری، توسط ریس سازمان کلید خورد و هفته گذشته ابلاغ رسمی آن انجام شد.
وی درباره اهداف این شوراها خاطر نشان کرد:این شوراها فضای مناسبی را برای تبادل اطلاعات، دانش، تجربیات و معرفی الگوهای موفق آبزی پروری در سطح ملی و منطقه‌ای فراهم می‌آورد و زمینه های تبادل و انتقال تجربیات آبزی‌پروران در هر منطقه را باعث خواهد شد.
شکوری ادامه داد:همچنین برای انجام برنامه ریزی ها و اقدامات منطقه ای،ارتباط موثری بین مدیریت شیلات استان‌ها برقرار کرده و نقش موثر این مدیریت‌ها را در برنامه‌ریزی‌های ملی پر رنگ‌تر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: شورای هر منطقه دارای رئیس، دبیر و اعضا بوده و در نوبت اول رئیس شورا ، توسط ریاست سازمان شیلات ایران  به مدت شش ماه و در نوبت‌های بعد بر اساس ترتیب الفبایی نام استان انتخاب می‌شود و دبیر
شورا، رییس دوره بعدی شورا خواهد بود.

شکوری افزود:این شوراها می توانند در موضوعات مختلف آبزی‌پروری تشکیل جلسه دهند و پس از تبادل اطلاعات، تصمیماتی را اخذ کنند که به عنوان تصمیم ملی، عرضه شود.

وی ادامه داد: شوراها، ظرفی را فراهم می‌آورد که که تبادل اطلاعات به گونه‌ای موثر انجام شود و ارتباط آبزی پروران با یکدیگر بیشتر شود.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی و دانش فنی در بیشتر استان‌ها وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که وجود چنین شوراهایی بسیار مؤثر واقع شود.
شکوری افزود: پس از تدوین برنامه‌های آبزی پروری توسط این شوراها، امیدواریم که در نیمه دوم سال آینده شاهد نتایج ثمر بخش این حوزه باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.