حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توزیع روزانه ۶۰ تن شکر در بازار
27 اردیبهشت 1401 - 20:02
شناسه : 11750
5
دکتر محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به توزیع مناسب شکر و ذخایر مناسب راهبردی، گزارشی از اختلال بازار شکر‌ نداشتیم.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روزانه حدود ۶۰ تن شکر وارد بازار می‌شود که با احتساب موجودی قبل به لحاظ تأمین و ذخایر راهبردی مشکلی نداریم. توزیع شکر در استان‌ها برمبنای سرانه مصرف بوده است و تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود شکر در فروشگاه‌ها نداشتیم و تنها مدیرعامل کارون از عرضه شکر امتناع کرده بود که پس از بررسی شکر وارد چرخه کارخانجات شد.

قربانی می‌گوید: روزانه ۳ هزار تن روغن تصفیه و بسته‌بندی وارد چرخه توزیع می‌شود که با وجود اختلال شبکه توزیع مجموعه زنجیره‌ها قول دادند که مشکل یکی و ۲ روزه مرتفع می‌شود که روز گذشته آخرین مهلت بود.

بنابر بررسی‌های میدان واحدهای فروش تعداد محدود روغن خریداری کردند که افزایش قیمت روغن و نیاز به نقدینگی بیشتر یا نبود تقاضا بدلیل اشباع پذیری از دلایل اصلی این موضوع است چرا که عمده بسته بندی‌های روغن بزرگ‌مقیاس است، در حالی که مردم‌ تقاضای بسته های یک لیتری و ۸۱۰ گرمی را دارند.

بنابر اعلام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد مبنی بر احتکار روغن در استان‌های مختلف به نظر می‌رسد که با توجه به واقعی‌سازی قیمت عملاً انگیزه‌ای برای فروش با نرخ بالاتر وجود ندارد و احتمال می‌دهیم که با هدف اختلال در بازار نیازهای مردم ایجاد شده است.

طبق آمار اعلامی دفتر بازرسی وزارت جهاد در یکی از استان‌ها ۲۵ تن روغن جامد، ۶۳۱ تن روغن مایع، ۴۰ تن شکر، ۱۱ تن برنج، ۱۹ تن گندم و ۴۰ تن جو احتکار شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.