حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولیدکنندگان نگران تأمین نهاده‌های دامی نباشند
11 اردیبهشت 1401 - 14:09
شناسه : 11453
6
وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: سرپرست دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی درصدد تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان است و برای همین تولیدکنندگان هیچ نگرانی‌ از این بابت نداشته باشند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مجید حسنی مقدم، سرپرست دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با عرضه نهاده کنجاله سویا آغاز به کار کرد، گفت: بعد از آن جو وارد سامانه شد و اواخر خرداد ۱۴۰۰ نیز نهاده ذرت به این سامانه اضافه شد.

وی ادامه داد: سامانه بازارگاه یک بستر الکترونیکی است که به منظور شفاف‌سازی، مدیریت، نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع نهاده‌ها طراحی شده و تاکنون نیز در راستای دستیبابی به اهداف خود موفق بوده است. اگر هم دراین مسیر مشکلی ایجاد شد با کمک همه فعالان زنجیره از تولیدکنندگان تا مصرف‌کنندگان آن‌ها را برطرف کردیم.

سرپرست دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: از زمان آغاز به کار این سامانه که حدود ۲۵هزار عضو فعال دارد تا کنون ۳۳ میلیون تن نهاده عرضه شده و بیش از ۲۴۲ هزار معامله ثبت شده است. سال گذشته نیز حدود ۱۷ میلیون تن نهاده در این بازارگاه عرضه شد.

وی در ادامه گفت: سال ۱۴۰۱ مباحثی مانند تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت‌جهانی نهاده‌ها به دلیل درگیری روسیه و اوکراین مطرح شد که البته اجازه ندادیم خللی در این سامانه ایجاد شود. شرکت پشتیبانی امور دام برای کمک به تنظیم بازار ورود کرد و نهاده‌ها را به خوبی توزیع کرد و این نهاده‌ها نیز همچنان در حال توزیع است.

به گفته وی نهاده‌های واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار تا پایان فروردین ماه تأمین و عرضه شده است و این وعده را می‌دهیم که تا حد ممکن نهاده تأمین و توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی دغدغه تولید و بازار را دارد و تمام تلاشش را برای حل مشکلات انجام می‌دهد، گفت: در روزها و هفته‌های آینده حتما نهاده‌ به روال قبل شارژ می‌شود و تولیدکنندگان نگرانی‌ و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.