حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولید سالانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان در کشور
03 فروردین 1400 - 20:31
شناسه : 6883
7
وزیر جهاد کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر سالانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان در کشور تولید می‌شود و این میزان به اندازه نیاز کشور است.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده بان امنیت غذایی)، دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه زنجیره پرورش مرغ تخم‌گذار شرکت کشت و صنعت رها مرغ تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: کشور ما به لحاظ تولید محصولات پروتئینی بسیار قوی است و امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات آبزیان در کشور تولید شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید میگوی کشور ۱۲ هزار تن بود که امروز به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در تولید مرغ و تخم‌مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر تولید انجام نمی‌شد ۴ میلیارد دلار هزینه واردات به کشور تحمیل می‌شد تا بتوانیم مرغ را از بازارهای جهانی تأمین کنیم بنابراین در زمینه مرغ و تخم‌مرغ صنعت خوبی در کشور شکل گرفته که باید از حمایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن مرغ صنعتی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مرغ سنتی و خانگی و ماکیان این میزان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن می رسد و به اندازه نیاز کشور است.

دکتر خاوازی با اشاره به تولید مرغ لاین در کشور گفت: در زمانی که واردات مرغ اجداد تحریم شد، وزارت جهاد کشاورزی با کمک تولیدکنندگان، ورود مرغ لاین آرین به بازار را شروع کرد؛ همچنین با همکاری معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی سن گله‌ها را مدیریت کردیم که منجر به تولید به حد نیاز شد.

وی افزود: با وجود تولید، برخی عوامل بازار تحت تأثیر قرار می‌دهد که یکی از این عوامل قیمت بالای محصولات پروتئینی است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید تخم‌مرغ تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود و سالانه حدود ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور داریم.

وی با اشاره به مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: با وجود شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روسیه، ترکیه و برخی کشورهای همسایه، معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی تمام امکانات خود را بسیج کردند و از شیوع این بیماری در کشور جلوگیری شد.

دکتر خاوازی در رابطه با تولید گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده بود که امسال به حدود ۸۸۸ هزار تن رسبده است.

وی ادامه داد: وضعیت خوبی در تولید محثولات پروتئینی داریم و ما همه زیربخش‌ها را تشویق به ایجاد زنجیره تولید کرده‌ایم تا محصول با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در نهاده دامی وابستگی داریم، با ایجاد سامانه بازارگاه و فشار بالایی که تحمل کردیم، امروز تولیدکنندگان راضی هستند و نهاده دامی بخش تولید تا پایان فروردین تأمین است.

وی افزود: نهاده دامی مرغ لاین و اجداد به صورت ۱۰۰ درصد تأمین شده مشکلی در این بخش نداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.