حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حرکت بانک کشاورزی در مدار رشد و توسعه بخش کشاورزی
31 تیر 1401 - 19:18
شناسه : 13083
10
در سالیان اخیر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده تسهیلات و سرمایه بخش کشاورزی کشور، نقش شایان توجهی در رشد و توسعه بخش کشاورزی داشته و به‌خصوص در 6 ماهه اخیر، با همکاری بسیار خوب دکتر رضایی به عنوان مدیر ارشد بانک کشاورزی با وزیر و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، شاهد برداشته شدن قدم‌های بزرگی در خدمت‌رسانی روزافزون به کشاورزان ایران اسلامی بوده‌ایم. در ذیل به گوشه‌ای از دستاوردهای بانک کشاورزی اشاره می‌نماییم:
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

-بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1401 بالغ بر 63 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش دام و طیور پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته 210 درصد رشد داشته است.

-بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1401 نزدیک به 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش زراعت پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته 78 درصد رشد داشته است.

-بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1401 بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش باغداری پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

-تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1401 نسبت به همین مقطع در سال گذشته 103 درصد رشد داشته است. این بانک از ابتدای سال 1401 تا پایان خرداد 13 هزار و 372 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 10 هزار نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

-تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی‌پروری در سه ماهه نخست سال 1401 با 3587 میلیارد ریال در قالب 819 فقره تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش آبزیان، نسبت به همین مقطع در سال گذشته 108 درصد رشد داشته است.

-بانک کشاورزی تاکنون 150هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده است که در مقایسه با سال گذشته 173 درصد رشد داشته است.

-بنا به اظهار وزیر جهاد کشاورزی؛ عملکرد مثبت بانک کشاورزی، یکی از عوامل موفقیت طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها محسوب گشته و موفقیت این طرح، در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور تحول مثبتی ایجاد خواهد کرد.

بدیهی است نقش و عملکرد بانک کشاورزی در شرایط حساس فعلی، تضمین کننده روند روبه رشد فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی کشور بوده و توجه مسئولان به تقویت و تجهیز منابع هرچه افزون‌تر این بانک تخصصی، به طور مستقیم موجب رشد و توسعه بخش کشاورزی شده و خودکفایی در تولید انواع محصولات استراتژیک کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی پایدار را در پی خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.