حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت از کشاورزان خوزستانی با خرید تضمینی کشت‌های جایگزین برنج
18 خرداد 1401 - 12:32
شناسه : 12241
5
دکتر علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول کشاورزانی که سویا، کنجد، ماش، سورگوم کشت می‌کنند به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی در جلسه شورای کشاورزی در استان خوزستان که با محوریت کشت تابستانه برگزار شد، بیان داشت: در حال حاضر کشور با کمبود و به خصوص استان خوزستان با کمبود آب مواجه است.

وی افزود: سدهای استان به خصوص سد کرخه با کمبود شدید آب روبرو است بنابراین کشت برنج در حوضه‌های آبریز استان ممنوع بوده و بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، کشت برنج در سال جاری فقط در استان‌های شمالی امکان‌پذیر است.

 وی ادامه داد: کنجد، سویا، ماش، سورگوم و محصولات کم‌آب‌بر جایگزین کشت برنج اعلام شده است .

دکتر مهاجر تصریح کرد: کشاورزانی که کشت سویا را انجام می‌دهند در ابتدای کشت سه میلیون تومان به صورت بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که قیمت تضمینی سویا به ازای هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان اعلام شده است، افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) قیمت خرید تضمینی  کنجد نیز به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان تعیین شده و در صورتی که کشاورز قادر به فروختن کنجد بالای قیمت تعیین شده بود می‌تواند محصول خود را بفروشد در غیر این صورت ستاد اجرایی فرمان امام کنجد را به قیمت تضمینی از کشاورز خریداری می‌کند.

دکتر مهاجر اظهار کرد: برای محصول ماش و سورگوم نیز قیمت تضمینی تعیین شده تا کشاورزان با خیال آسوده محصول خود را کشت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.