حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
راه اندازی باراندازهای گیاهان دارویی در کشور
16 تیر 1400 - 14:54
شناسه : 8086
15
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی بارانداز گیاهان دارویی در کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: درصدد هستیم تا بارانداز گیاهان دارویی را در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی کنیم.

 وی ادامه داد: برای ایجاد بازارانداز گیاهان دارویی تسهیلات 4 درصدی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۰ درصدی برای مبالغ بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و اولویت برای مهندسین کشاورزی در نظر گرفته شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی با اشاره به اینکه سه نوع بارانداز در کشور راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در بارانداز نوع اول باراندازها محل جمع‌آوری گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

وی درباره ویژگی‌های باراندازهای نوع دوم، گفـت: در بارانداز نوع دوم علاوه بر جمع آوری گیاهان دارویی سورت اولیه مانند بوجاری کردن و جداسازی برگ از گیاهان دارویی انجام می‌شود.

زینلی گفت: در بارانداز نوع سوم علاوه بر جمع آوری و سورت، بسته‌بندی به صورت فله نیز انجام می‌شود که برای این منظور از وزارت بهداشت کد بسته بندی دریافت خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه پس از بسته بندی گیاهان دارویی، این محصولات  برای کارخانجات دمنوش ارسال خواهند شد، گفت: در همه باراندازها نرم افزاری تهیه شده تا جابجایی گیاهان دارویی از مکانی به مکان دیگر رصد خواهد شد که به آن باراندازهای دیجیتال- فیزیکی می‌گویند.

به گفته مجری طرح گیاهان دارویی تمامی خریداران خارجی باید از این سامانه برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

زینلی درباره لزوم ایجاد باراندازهای گیاهان دارویی در کشور، گفت: دلیل راه اندازی باراندازها دسترسی راحت کشاورزان به مراکز فروش و انعقاد کشت قراردادی با کشاورزان است.

وی با تأکید بر این که در صادرات نیز باراندازهای گیاهان دارویی دارای اولویت هستند، افزود: برنامه‌ریزی شده تا پخش نهاده‌ها در آینده به باراندازها واگذار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.