حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سازمان حفظ نباتات مسئول سلامت غذا در وزارت جهاد کشاورزی
17 خرداد 1401 - 17:15
شناسه : 12210
7
دکتر سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بازگشت محصول فلفل از روسیه سلامت غذا را به صورت رسمی به سازمان حفظ نباتات محول کرده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی در نخستین همایش روز جهانی سلامت غذا که در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه همه ما این است که مردم از وفور و کیفیت غذا به درستی بهره‌مند شوند، عدالت در کمیت و کیفیت برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات از سازمان های بسیار مهم در کشور ما است که تأمین سلامت غذایی مردم را برعهده دارد اما نام آن به گوش مردم آشنا نیست، درحالی که عملکرد آن هزینه های درمان را کاهش می‌دهد.

دکتر ساداتی نژاد دلیل عدم شناخت مردم نسبت به این سازمان را عدم واگذاری رسمی سلامت غذا به آن دانسته و تصریح کرد: با بازگشت محصول فلفل از روسیه سلامت غذا را به صورت رسمی به این سازمان  محول کردیم.

وی افزود: شناسنامه‌دار شدن تمام باغات و محصولات باعث ایجاد اعتبار برای ما در حوزه ملی و بین‌المللی خواهد شد و با این اتفاق هیچ وقت محصولی برگشتن نخواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: رصد و پایش نهاده‌های تولید یک اولویت است که بخشی از آن در این مکان اتفاق خواهد افتاد، حذف سموم تقلبی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن پرداخته شود، نمی‌توانیم خطا، جعل و تقلب را به صفر برسانیم اما باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: آگاهی رساندن به کشاورزان برای استفاده از سموم بسیار مهم است لذا حوزه ترویج، آموزش و پرداخت به علم بسیار حائز اهمیت است و این آگاهی رسانی باید انجام شود.

دکتر ساداتی نژاد در رابطه با مطالبات پست قرنطینه عنوان کرد: باید گنجینه حوزه کشاورزی و نهال صیانت شود بنابراین باید پست های قرنطینه هم از نظر مالی و هم نیروی انسانی تقویت شوند و امیدواریم با این سامانه س‏‍ِماک و نهالستان حوزه قضا را تحت کنترل بگیریم.

وی افزود: کشاورزی باید استاندارد باشد، آگاهی لازم باید به کشاورز داده شود و حوزه مکانیزاسیون هم باید دستگاه‌های سمپاشی را استاندارد کند که در این زمینه باید از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم و از پهپادها برای کار سمپاشی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سازمان حفظ نباتات برای مبارزه با ملخ بسیار تشکر می‌کنم که کار را به درستی انجام داد و این کار برای بخش تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که ما هیچ رقابتی با بخش خصوصی نداریم، افزود: اگر بخش خصوصی با قدرت و ایجاد اعتماد متقابل بتواند رسالت‌های خود را به خوبی انجام دهد و ناظر بر عملکرد خود باشد ما رقابتی نخواهیم داشت، ما بخش خصوصی، اتحادیه و تشکل‌ها را قبول داریم.

دکتر ساداتی نژاد ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی علاقه‌مند است که در کل زنجیره از بازار خارج شود و به نقش نظارتی خود بپردازد.

در پایان این مراسم، سامانه‌های الکترونیکی فرآیند تولید محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی (سِماک) و صدور گواهی بهداشت اندام‌های تکثیر شونده در سامانه جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی(نهالستان) توسط وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.