حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سدهای کشور چقدر آب دارند؟
03 آذر 1399 - 14:34
شناسه : 5213
11

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۹) تا آخر آبان‌ماه به ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار دفتر مطالعات پایه منابع […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۹) تا آخر آبان‌ماه به ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار دفتر مطالعات پایه منابع آب  شرکت مدیریت منابع آب ایران، سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در مخازن سدها ۲۵ میلیارد و ۳۶ میلیون مترمکعب بوده است.

کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آبان نیز به رقم ۳ میلیارد و ۳ میلیون مترمکعب رسید. سال گذشته و در همین بازه زمانی کل ورودی سدها ۳ میلیارد و  ۹۴ میلیون مترمکعب بود که نشان از کاهشی۲۳ درصدی دارد.

میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا آخر آبان در حالی به رقم پنج میلیارد و ۹۴ میلیون مترمکعب رسیده که پارسال در همین بازه زمانی این رقم هفت میلیارد و ۲۷ میلیون مترمکعب بود و اختلاف این دو سال به عدد ۱۸ درصد رسیده است.

ظرفیت کل سدهای کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است و نشان از آن دارد که کاهش بارش‌ها تأثیرخود را بر حجم آب موجود در مخازن سدها گذاشته است. گرچه چند روز اخیر وضعیت بارشی کشور بهتر شده اما همچنان با کاهش نسبت به پارسال همراه است.

بارش‌های پاییزی در دومین روز آذرماه نه تنها نیمه شمالی و غربی کشور را سیراب و لغزندگی و مه‌گرفتگی را مهمان جاده‌ها کرد، بلکه برخی استان‌های کویری و نیمه خشک نیز از این رحمت الهی بی‌نصیب نماندند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.