حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت از بخش کشاورزی انجام شود
20 آبان 1399 - 20:52
شناسه : 5021
5

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید روز سه‌شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری، در این جلسه بخش کشاورزی را از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های تولیدی کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان این […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید روز سه‌شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری، در این جلسه بخش کشاورزی را از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های تولیدی کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان این بخش تأکید کرد و گفت: کشاورزان از پرتلاش‌ترین و زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند که مسئولان باید با جدیت به مشکلات و درخواست‌های آنها رسیدگی کنند.

وی افزود: متأسفانه در ادوار گذشته تصور همه دولت‌ها این بوده است که امتیازهای فراوانی به بخش کشاورزی داده می‌شود اما امروز با آزاد شدن قیمت نهاده‌های بخش کشاورزی، هزینه‌های تولید برای کشاورزان مضاعف شده است که لازم است سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای حمایت از این بخش انجام شود.

دکتر جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست موارد حمایت دولت از بخش کشاورزی و نیز محدودیت‌های اعمال شده نظیر قیمت‌گذاری و جلوگیری از صادرات را به صورت دقیق احصاء و برنامه‌ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین کند تا در جلسه هیأت دولت مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص تعیین قیمت کود شیمیایی اوره، گفت: با توجه به نقش پراهمیت کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی و به‌ویژه تولید گندم، لازم است این نهاده با قیمت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا خدشه‌ای به خودکفایی گندم در کشور وارد نشود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران و نمایندگان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت تأمین نهاده‌های کشاورزی ارائه و پس از بحث و تبادل‌نظر، پیشنهاد شد که بدلیل نقش مهم کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی بخصوص گندم، قیمت این نهاده کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت یارانه‌ای تعیین شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.