حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرورت تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آبخیزداری
17 خرداد 1401 - 10:41
شناسه : 12189
7
هوشنگ جزی، مدیرکل دفتر حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد که این امر در بهبود معیشت کشاورزان تأثیر دارد.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی گفت: امسال حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مناطق خشک و بحرانی است که با مدیریت سیل بحث خشکسالی را می‌توان مدیریت کرد.

به گفته او، امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اجرای عملیات آبخیزداری و قنوات مشخص شده که با معاونت آب و خاک وزارت جهاد در تلاش هستیم که با احیای قنوات به وضعیت معیشتی و اقتصادی کشاورزان کمک کنیم.

جزی می‌گوید، با اجرای پروژه‌های آبخیزداری حداقل تا ۳ برابر آبدهی قنوات را می‌توان افزایش داد، همچنین سالانه حداقل هزار مترمکعب آب در آبخوان‌ها و ۵۳۰ متر مکعب در مناطق کوهستانی نفوذ آب در هکتار را بالا برد.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها گفت: حداقل ۱۵ میلیون هکتار مطالعات آماده اجرا داریم که برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این میزان شاید پول ساخت یک سد باشد.

طی ۲ تا ۳ سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی و پارسال از محل بودجه متفرقه اعتباراتی به آبخیزداری اختصاص یافت، چرا که به واسطه شرایط خشک و نیمه خشک کشور، اجرای این عملیات در کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک تأثیر بسزایی دارد.

ایران سالانه ۱۶ میلیون تن فرسایش خاک دارد که این میزان فرسایش در کشور سه برابر میانگین جهانی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.