حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ضعف در «سامانه پست» موجب انحراف اطلاعات کشتارگاه‌ها شد
21 مرداد 1400 - 12:57
شناسه : 8530
8
دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور ایران، با تأکید بر اینکه ضعف در سامانه پست موجب انحراف اطلاعات کشتارگاه‌ها شده است، افزود: سامانه پست تحمیل هزینه اضافه به زنجیره تولید و توزیع مرغ است.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دو روز پیش وزرات صمت اعلام کرد که برای ساماندهی بازار مرغ از اداره پست کمک می‌گیرد. روش کار به این شکل است که پست پایگاه داده «جی نف» خود به‌عنوان یک مرجع در کدگذاری اماکن تجاری، اداری، مسکونی و … بسیاری از اطلاعات مکانی را در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار می‌دهد. براین اساس در طرح توزیع کالاها از جمله مرغ می‌توان از طریق کدهای مکانی و بارکد تهیه شده برای کالاها تمام اقلام توزیعی از مبدا تا مقصد رهگیری کرد.

به عبارت دیگر شرکت ملی پست هیچگونه دخالتی در حمل ندارد و فقط نظارت به صورت هوشمند با نصب سیستم و تولید بارکد که براساس مختصات جغرافیایی و امضای دیجیتال انجام می‌گیرد. برهمین اساس از طریق شناسه کالا یا شناسه تجاری رصد لحظه به لحظه کالا از مبدا تا مقصد انجام خواهد شد تا از انباشت، احتکار، قاچاق و دلالی کالا جلوگیری شود.

روز گذشته سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست، در یک برنامه تلویزیونی درباره این سامانه اظهار کرد: برای بررسی بهتر توزیع مرغ شرکت ملی پست از کشتارگاه ورود می‌کند تا رصد شود که چه مقدار تولیدکننده، حمل‌کننده و توزیع‌کننده مرغ به صورت عمده‌فروشی یا خرده‌فروشی وجود دارد. پس از مشخص شدن مکان‌های دقیق و اطلاعاتی نظیر وزن ارسال برای هرواحد صنفی بارکدهای اختصاصی برای هر مکان براساس مختصات جغرافیایی تولید و پس از تهیه رسید بارکد و ثبت در سامانه‌های پست به سامانه جامع تجارت اطلاعات انتقال داده می شود براین اساس رسید بارکد از زمان خروج از کشتارگاه به کامیون‌های حمل و به مقاصد و فروشگاه‌های اصلی  ارائه و تا زمان تحویل و مقدار تحویلی کاملاً رصد خواهد شد.

به گفته وی؛ تاکنون تعداد 228 آدرس کشتارگاه به پست اعلام شده  که 40 درصد آنها یا آدرس آنها انحرافی بود و یا وجود خارجی نداشت که در این خصوص تاکنون هیچ دستگاهی امکان رصد آنها را نداشته است.

ادعای مطرح شده درباره کشتارگاه‌ها در حالی است که فرهاد قربان‌زاده، دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور ایران، تأکید کرد که هیچ انحرافی اتفاق نیفتاده و مشکل از سامانه پست است.

وی ادامه داد: چندی پیش وزارت صمت به ما ابلاغ کرد که تمامی مالکین باید مستندات کشتارگاه‌های خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

قربان‌زاده با بیان اینکه ثبت در این سامانه با شناسه ملی شماره، پروانه بهره‌برداری و کد کارگاه انجام شد، افزود: این مشخصات شامل تمامی اطلاعات کشتارگاه‌ها از محل استقرار تا ظرفیت و غیر است و اگر شخصی بدون داشتن این مشخصات و اطلاعات توانسته در سامانه خود را ثبت کند مشکل از سامانه است.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد ضعف و مشکلات در سامانه موجب شده کسانی در آن ثبت شوند که کشتارگاه ندارند و حالا گفته می‌شود که 40 درصد کشتارگاه‌ها یا آدرس آنها انحرافی بود و یا وجود خارجی ندارند.

قربان‌زاده معتقد است؛ احتمالاً این متخلفان کسانی هستند به اصلاح به آنها کشتارکن گفته می‌شود.

وی ادامه داد: کشتارکن‌ها دلالانی هستند که اقدام به خرید مرغ از مرغداران کرده و پس از کشتار، مرغ را در بازار در سطح عمده یا خرده‌فروشی‌ها توزیع می‌کنند.

قربان‌زاده تصریح کرد: کشتارکن‌ها همیشه از دایره نظارت خارج بوده‌اند و سامانه نیز نتوانسته است آنها را به درستی تکفیک و از زنجیره حذف کند.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور ایران با تأکید بر اینکه انحراف نشان از ورود بی‌نتیجه سامانه پست به زنجیره مرغ است، افزود: سامانه پست تحمیل هزینه اضافه به زنجیره تولید و عرضه مرغ است که نمی‌تواند نتایج موردنظر که رفع مشکل توزیع مرغ است را مرتفع کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.