حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود
16 دی 1399 - 14:38
شناسه : 5874
5

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین در کشور با جدیت پیگیری شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، دکتر کاظم خاوازی، به‌همراه استاندار آذربایجان غربی در دیدار چهره به چهره با کشاورزان و بهره‌برداران استان آذربایجان غربی که به […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین در کشور با جدیت پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، دکتر کاظم خاوازی، به‌همراه استاندار آذربایجان غربی در دیدار چهره به چهره با کشاورزان و بهره‌برداران استان آذربایجان غربی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی انجام گرفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تأمین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی این صنعت به کار بسته است.

وی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری درخصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولین عالی رتبه کشور ، در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هم اکنون مشکلی در تأمین نهاده‌های واحدهای تخمگذار، گوشتی و مرغ اجداد کشور وجود ندارد، گفت: ذخیره کافی در انبارها برای تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی وجود داشته و مشکلی در تأمین نهاده‌ها در بخش طیور وجود ندارد.

استقبال از کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی

دکتر خاوازی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کشاورزکارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی بیان داشت: بانک کشاورزی به منظور تأمین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی موردنیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، کشاورزکارت را با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار می‌دهد.

وی با بیان این که باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم درخصوص مزایای کشاورز کارت انجام گیرد تا اکثریت کشاورزان بتوانند از آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: بانک‌های کشاورزی که در امر صدور کشاورز کارت پیشتاز باشند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

در ادامه کشاورزان حاضر در جلسه، مواردی از قبیل موانع صادراتی سیب درختی، عدم تأمین به موقع سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، راه‌اندازی شبکه کشاورزی، تقویت زنجیره‌های تولید طیور و حمایت از توسعه مرغ نژاد آرین و همچنین مشکل اخذ تسهیلات اعتباری بانکی را مطرح کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با استماع مشکلات موجود بهره‌برداران بخش کشاورزی استان، راهکارها و پیشنهادات لازم را برای حل این مشکلات ارائه کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.