حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
طغیان آفت پروانه برگ‌خوار بلوط نتیجه رفتار ما با جنگل‌ها و مراتع
09 مرداد 1401 - 11:37
شناسه : 13210
3
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه با آفت پروانه سفید برگ‌خوار بلوط به صورت بیولوژیکی مبارزه می‌شود، گفت: طغیان این آفت نتیجه رفتار ما با محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، شاهپور علائی مقدم در پاسخ به این سوال که سازمان حفظ نباتات چه اقداماتی در راستای مبارزه با آفت برگ‌خوار بلوط ‌انجام داده است، گفت: این آفت هر چندسال یکبار طغیان می‌کند و سابقه طغیان آن به ۵۰ سال قبل باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس و بلوط یکی از ثروت‌های ملی و ذخایر ژنتیکی ما هستند، گفت: از دلایل طغیان این‌ آفت می‌توان به خشکسالی، فقیرشدن خاک از مواد آلی به دلیل بهره‌برداری بیش از حد از آن و چرای زیاد اشاره کرد. در حقیقت طغیان این آفت نتیجه این است که چگونه با محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع رفتار ‌کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: امسال در جنگل‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان و فارس طغیان این آفت را داشتیم. بر اساس وظایف سازمانی، حفاظت از جنگل‌ها بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و سازمان حفظ نباتات نیز دستورالعمل‌های فنی را صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات در این راستا رصد و پایش‌های لازم را انجام داده است و با همکاری سازمان منابع طبیعی مبارزه با این آفت به صورت بیولوژیک و غیر شیمیایی انجام می‌شود. همچنین از تله‌های نوری نیز در مبارزه فیزیکی استفاده خواهد شد.

علائی مقدم در پایان گفت: اقدامات خوبی در راستای مبارزه با آفت پروانه بلوط خوار انجام شده و همچنان نیز این مبارزه ادامه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.