حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
عصرامام خمینی (ره) و تأثیر آن در بیداری اسلامی و عصر ظهور
13 خرداد 1401 - 21:19
شناسه : 12123
6
 ۱۴ خرداد سی و سومین سالگرد ارتحال و عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرصتی است برای بررسی نقش عصر امام خمینی ره در بیداری اسلامی، چرا که امام عزیز امت با انقلاب اسلامی بیدارگرانه خود باعث ایجاد نهضت بیداری در جوامع اسلامی شد و باعث ایجاد تحولات فکری و اجتماعی در بین مسلمانان شدند.
ارسال توسط : نویسنده : سیدعابدین موسوی منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

و این بیداری اسلامی می‌رود تا انشاالله به ظهور منتهی گردد.
در واقع عصر خمینی مقدمه عصر ظهور می‌باشد.
چراکه امام امت با انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ایحاد شده در جهان اسلام باعث رجعت دوباره مسلمانان به ارزش‌ها و باورهای دینی ناب اسلام محمدی ص شدند امام راحل غایت نهایی انقلاب اسلامی و هدف نهایی آن را امری فراتر از صرفاً سرنگونی نظام طاغوت و ایجاد نظام دینی می‌دانستند ایشان هدف انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای انقلاب جهانی اسلام و فراهم آوردن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج ) می‌دانستند، و براساس همین اعتقاد، امام بزرگوار به هدایت و رهبری انقلاب اسلامی و تحولات توفنده ناشی از آن پرداختند.
و به‌همین دلیل نگارنده معتقد به این است که عصر خمینی ره مقدمه بیداری اسلامی و نهایتاً زمینه‌ساز عصر ظهور می‌باشد.
اگر متفکرین بزرگ اسلامی همچون سیدجمال‌الدین اسدآبادی، علامه اقبال لاهوری، شهید مدرس، شهید مرتضیٰ مطهری، و در رأس همۀ آنها امام خمینی(س)، ملت خفتۀ اسلامی را بیدار نمی‌نمودند، شاید از اسلام و قرآن فقط نامی باقی می‌ماند. اگرچه شخصیت‌های بزرگ یادشده اقداماتی بسیار خوبی برای احیای دین و اندیشۀ دینی کردند و بدنبال بیداری اسلامی بودند که انکار آن ممکن نیست، اما بدون شک آن شخصیتی که باعث شکوفایی درخت احیای تفکر دینی شد به جز شخص حضرت آیت‌الله‌العظمیٰ امام خمینی(س) کسی دیگر نبود.
امام امت با یک سلیقۀ متفاوت با پیشینیان، در این وادی قدم گذاشتند. حضرت امام خمینی(س) در حقیقت مظهر بازگشت به خویشتن و گوهر و جوهر قداست دینی و تفکر دینی به شمار می‌آیند. و امروز این پرچم بدست نائب ایشان امام خامنه‌ای است و این راه را با اقتدار دنبال می‌کنند.
اگر امروز در دنیا شاهد هستیم بیداری اسلامی در جهان اسلام بویژه خاورمیانه در حال گسترش می‌باشد ره‌آورد روش و منش الهی آن روح قدسی و عظیم دوران یعنی امام خمینی کبیر می‌باشد.
امروزه بیداری اسلامی در مقابل استکبار جهانی و هژمونی غرب صف‌آرایی نموده و درحال مبارزه تا پیروزی نهایی است که الگوی این جوامع حماسه ملت ایران و انقلاب اسلامی بوده و هست.
امروز بیداری اسلامی به‌عنوان واقعیتی انکارناپذیر در جهان معاصر موجب بر هم زدن توازن قدرت در منطقه شده و سقوط حکومت‌های فاسد و غیر مردمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا موجب افزایش نفوذ و قدرت ایران و محبوبیت الگوی سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه شده است.
این عزت ثمره هدایت‌ها امام راحل و مجاهدت سربازان روح‌الله شهیدان راه حق می‌باشد و می‌بایست با این موج و این جریان خود را همراه کنیم که عاقبت‌بخیری در این راه است.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌فرمایند:
برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
والعاقبه للمتقین …..

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.