حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
فروش دام خارج از نرخ‌های مصوب در جایگاه‌های عرضه‌ استان تهران‌
19 تیر 1401 - 14:02
شناسه : 12906
5
بررسی‌های میدانی از جایگاه‌های عرضه دام در روز عید سعید قربان، حاکی است فروشندگان دام، قیمت‌های متفاوت و البته گران‌تر از نرخ‌های مصوب اعلام می‌کنند و نظارت چندانی بر بازار وجود ندارد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، قیمت گوسفند زنده امروز در سطح تهران بسیار متفاوت است و از کیلویی 70 هزار تومان تا 90 هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که پیش از این اتحادیه‌های مربوطه، نرخ حداکثر 75 هزار تومان را تعیین کرده بودند اما قیمت‌ها در بازار از این مرز عبور کرده و به قیمت‌های بسیار بالاتری عرضه می‌شود.

گزارش میدانی از عرضه دام زنده در جایگاه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که امروز که مصادف با عید سعید قربان است قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و حدود 15 هزار تومان از حداکثر نرخ مصوب بیشتر عرضه می‌شود.

براساس این گزارش، قیمت هر کیلوگرم دام زنده نر با وزن متوسط در جایگاه عرضه جاده مستوفی در اسلام‌شهر 80 هزار تومان است، اما هر چقدر به سمت تهران نزدیک‌تر می‌شویم قیمت‌ها بالا می‌رود به‌طوری‌که در منطقه 19 قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک 87 تا 90 هزار تومان است. دام‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی هم دارند قیمت دام نر تا 20 هزار تومان در هر کیلو گران‌تر از قیمت دام ماده است.

مشتریان می‌گویند‌ گوشت دام نر خوشمزه‌تر و تُردتر است، همچنین هر چه وزن دام سنگین‌تر باشد قیمت‌های کمتری عرضه می‌شود.

یکی از فروشندگان دام در این‌باره گفت: امروز عید قربان فرصت مناسبی است تا مازاد دام خود را به مردم بفروشیم در ماه‌های اخیر بارها اعلام کردیم که دام مازاد داریم و دولت باید صادرات آن را آزاد کند، اما تا کنون اقدامی انجام نشده است.

یکی از خریداران دام زنده هم از بالا بودن قیمت‌ها انتقاد می‌کرد‌ و بررسی‌ها نشان می‌داد که میزان خرید دام از سوی مردم به‌دلیل گرانی نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است، برخی از مردم به صورت شریکی و چند نفره دام زنده خریداری و قربانی می‌کردند.

قربانی کردن گوسفند و خیرات کردن آن بین مردم رسم دیرینه‌ای است که در این عید بزرگ مسلمانان انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.