حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
قیمت جدید خرید تضمینی کلزا و سویا اعلام شد
21 خرداد 1401 - 11:39
شناسه : 12293
4
دکتر علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید خرید تضمینی کلزا را ۲۳ هزار و سویا را ۲۱ هزار تومان اعلام کرد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی اظهار کرد: با توجه به تداوم وضعیت کم آبی در نقاط مختلف کشور، به ویژه در استان خوزستان، به منظور تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به 23 هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و نرخ خرید تضمینی سویا نیز 21 هزار تومان تعیین شد.

وی با اعلام این خبر که محصول کنجد نیز برای نخستین بار بصورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: کنجد نیز که با اصلاح بذر و تولید گونه مقاوم به ریزش، قابلیت برداشت با کمباین یافته، به قیمت هر کیلوگرم 40 هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان مباشر خرید، خریداری می‌شود.

دکتر مهاجر تصریح کرد: در صورتی که نرخ بازار آزاد بیشتر از این باشد، کشاورز می‌تواند محصول خود را به بخش خصوصی بفروشد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره چگونگی تعیین نرخ 23 هزار تومان برای هر کیلوگرم کلزا اظهار داشت: از آنجایی که برداشت گندم در هر هکتار تقریبا دو برابر کلزا است،  قیمت کلزا نیز معمولا دو برابر گندم تعیین می‌شود تا تعادل ایجاد شود، از همین رو و با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم 11 هزار و 500 تومان است، قیمت کلزا نیز حدود دو برابر این رقم، یعنی 23 هزار تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است که پیش از این، دکتر محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود، با تعیین نرخ جدید، مابه التفاوت قیمت به کشاورزانی که پیش از این محصول خود را با قیمت پایین‌تر به شرکت بازرگانی دولتی فروخته اند، پرداخت می‌شود.

تا پیش از اعلام نرخ جدید، کشاورزان مناطقی که فصل برداشت کلزا در آنجا زودتر است، محصول خود را به قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان به شرکت بازرگانی دولتی می‌فروختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.