حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
لزوم حذف واسطه‌های غیرضرور در فرآیند توزیع گوشت مرغ
21 بهمن 1399 - 16:35
شناسه : 6445
9

مأموریت اصلی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی سراسری کاهش هزینه‌های تولید، دفاع از حقوق صنفی اعضاء، بازاریابی و بازار‌ رسانی محصولات تولیدی اعضاء و تأمین نهاده‌های مورد نیاز است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پات؛ صدرا علی اکبرخانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگویی اختصاصی ضمن بیان این مطلب گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

مأموریت اصلی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی سراسری کاهش هزینه‌های تولید، دفاع از حقوق صنفی اعضاء، بازاریابی و بازار‌ رسانی محصولات تولیدی اعضاء و تأمین نهاده‌های مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پات؛ صدرا علی اکبرخانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگویی اختصاصی ضمن بیان این مطلب گفت: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور بیش از 28 اتحادیه استانی و 400 شرکت تعاونی مرغداران گوشتی تولید بالغ بر 80 درصد مرغ گوشتی کشور را به عهده دارد. مأموریت اصلی اتحادیه سراسری کاهش هزینه‌های تولید، دفاع از حقوق صنفی اعضاء، بازاریابی و بازار‌ رسانی محصولات تولیدی اعضاء و تأمین نهاده‌های مورد نیاز است. با راه‌اندازی سامانه بازارگاه از سوی وزارت جهاد کشاورزی از یک سو نهاده به دست تولیدکننده واقعی می‌رسد و از طرف دیگر از خطاهای فردی مدیران تشکل‌ها جلوگیری می‌شود. البته این سامانه هنوز اشکالات مختصری دارد که با تلاش مجدانه همکاران وزارت جهاد کشاورزی مرتفع می‌گردد.

مهندس علی اکبرخانی در ادامه عنوان کرد: اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی به عنوان نماینده 24 هزار بهره‌بردار؛ وظیفه چانه‌زنی و حمایت از تولید کننده را به عهده دارد به همین منظور تقاضای تجدید نظر در قیمت مرغ زنده از درب مرغداری‌ها را به کارگروه ستاد تنظیم بازار ارائه داده‌ایم. زیرا تولید در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت کرایه حمل که جزء لاینفک بهای تمام شده محصول به حساب می‌آید، همچنین افزایش نامتعارف قیمت ریزمغذی‌ها و واکسن‌های طیور و همچنین افزایش قیمت جوجه یک‌روزه که خود دلیل منطقی برای افزایش قیمت مرغ گوشتی است، حتی قیمت مصوب نهاده‌های دولتی(مانند ذرت و کنجاله سویا) با سیر صعودی 15 درصدی همراه شده است و اینها مواردی است که در قیمت تمام شده لحاظ نگردیده و ادامه شرایط موجود، قطعاً روند تولید مرغ را دچار مخاطره می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به لزوم حذف واسطه‌های غیرضرور در فرآیند توزیع گوشت مرغ که حظ وافر می‌برند اظهار داشت: اتحادیه‌های ملی و استانی می‌بایست پررنگ‌تر از گذشته ایفای نقش نمایند. تعدد تشکل در حوزه صنعت طیور موجب شده که آنچنان که باید و شاید نتوان از حقوق اعضاء دفاع کرد و تمرکز مدیریت هم از بین رفته است. بایستی هر چه سریع‌تر بحث یکپارچگی تشکل‌ها به منظور انسجام بخشی در این صنعت مولد انجام پذیرد و دولت محترم باید اعتماد لازم جهت برون‌سپاری و تصدی‌گری را در بدنه این صنعت ایجاد کند تا این اتحادیه‌ها بتوانند از طریق مرغداری قراردادی، صفر تا صد تولید و بازار‌رسانی محصول را به عهده داشته باشند.

مهندس علی اکبرخانی در پایان خبر داد: در حوزه آموزش؛ تحقیقات و ترویج و برنامه‌ریزی تولید به زودی سامانه‌ای طراحی و راه‌اندازی می‌شود تا بر اساس تقویم مشخصی تولید انجام پذیرد. قطعاً با این روش می‌توان از انباشت احتمالی محصول پیشگیری کرد و در برهه‌های زمانی خاصی از سال، کمبود مرغ گوشتی در بازار مشاهده نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.