حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4530 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مراسم روز جهانی خاک فردا به صورت مجازی برگزار می‌شود
16 آذر 1399 - 21:31
شناسه : 5424
8

مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک روز دوشنبه ۱۷ آبان به صورت وبینار با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار و از خادمان خاک تجلیل می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر خاک کشاورزی وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: امسال در این مراسم که با […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک روز دوشنبه ۱۷ آبان به صورت وبینار با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار و از خادمان خاک تجلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر خاک کشاورزی وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: امسال در این مراسم که با شعار جهانی حفاظت از تنوع زیستی خاک به منظور زنده نگهداشتن خاک برگزار می‌شود، درباره ارزش و اهمیت خاک، افزایش آگاهی مردم، تصمیم‌گیران و بهره‌برداران، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت پایدار منابع خاک کشور سخنرانی خواهد شد.

جهانبخش میرزاوند افزود: در این وبینار از چند کتاب درباره مشارکت عمومی و مردمی برای پایداری مراتع و خاک و اصطلاحات رایج در علوم خاک در کشور و همچنین نشریه فائو که به زبان فارسی ترجمه شده است، رونمایی می‌شود.

وی پخش کلیپ‌های آموزشی در زمینه دلایل اهمیت حفظ خاک توسط مردم، مسئولان و تصمیم‌گیران و بهره‌برداران را از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک نام برد.

مدیرکل دفتر خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در این وبینار تعدادی از کارشناسان، دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت و از برنامه‌های آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از خاک به مدت یک هفته در برنامه رویش از شبکه آموزش سیما، کارشناسان و مسئولان ارشد علوم خاک درباره مدیریت پایدار و بهینه خاک اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

میرزاوند با اشاره به محدودیت منابع خاک در ایران و جهان گفت: سرانه خاک زیرکشت در کشور ما نزدیک به ۲ دهم هکتار به ازای هر نفر است و از این‌رو با توجه به رشد جمعیت و محدودیت منابع خاک و آب، افزایش سرانه زیرکشت در ایران غیر ممکن است.

وی بر حفاظت و صیانت از خاک به‌دلیل محدودیت این منبع تولید غذا تأکید کرد و افزود: برای افزایش تولید محصولات کشاورزی نخست باید افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشیم و برای بالا بردن قدرت حاصلخیزی خاک و قدرت نگهداری آب در داخل خاک برنامه‌ریزی کنیم.

میرزاوند در همین حال جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، آلودگی و فرسایش خاک کشور را ضروری خواند و اذعان داشت: در این راستا قانون حفاظت از خاک در کشور تصویب شده و به دنبال ضمانت‌های اجرایی آن هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.