حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ممنوعیت فصلی واردات برنج به طور کامل رفع نشده
16 تیر 1400 - 14:37
شناسه : 8080
10
دبیرانجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال‌جاری به طور کامل رفع نشده است، گفت: قرار است آن بخش از محموله‌های برنج وارداتی که تا قبل از ۳۱ شهریور وارد کشور شده‌اند، امکان ترخیص از گمرکات را داشته باشند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، مسیح کشاورز در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال‌جاری به طور کامل لغو شده است یا خیر؟ گفت: یک ماه پیش ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای موافقت خود را با برداشت ممنوعیت فصلی واردات برنج اعلام کرد که با مخالفت وزارت جهاد کشاورزی مواجه شد.

وی ادامه داد:بعد از آن نیز ستاد تنظیم بازار وظیفه اجرای این مصوبه را برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشت که تاکنون هیچ اقدامی در این راستا از سوی این وزارتخانه انجام نشده است. حتی مکاتبات بسیاری نیز در این زمینه انجام دادیم که کشور ممکن است با کمبود برنج خارجی مواجه شود ولی پاسخی دریافت نکردیم.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: از دبیر ستاد تنظیم بازار درخواست کردیم که چون این ممنوعیت برداشته نشده حداقل برای گمرکاتی مانند زاهدان و برخی از گمرکات چابهار که ممکن است به دلیل کرونا و شرایط آب و هوایی و … امکان سرویس دهی نداشته باشند، تدابیری اتخاذ شود. زیرا ممکن است بارهایی که قبل از دوره ممنوعیت وارد کشور شده‌اند به دلیل این مسائل وارد دوره ممنوعیت شوند و امکان ترخیص هم فراهم نشود که در این صورت هم کشور دچار کمبود برنج خواهد شد و هم واردکنندگان مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد دموراژ و انبارداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: در نهایت این موضوع با وزیر مطرح شد و مقرر شد کسانی که بارهایشان قبل از ۳۱ تیرماه به کشور می‌رسد و ممکن است وارد دوره ممنوعیت شوند، امکان ترخیص داشته باشند. این رفع ممنوعیت فقط شامل این بخش می‌شود و امکان سفارش و واردات  همچنان در دوره ممنوعیت وجود نخواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.