حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نهاده‌های ارسال نشده به شرکت پشتیبانی امور دام می‌رود
20 دی 1399 - 14:19
شناسه : 5939
10

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: بین یک تا پنج درصد نهاده‌های خریداری شده مرغداران به هنگام تحویل بار به دستشان نمی‌رسید که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد مابه‌التفاوت نهاده ارسالی توسط واردکنندگان به شرکت پشتیبانی امور دام یا اتحادیه استانی تحویل داده شود تا مرغداران بتوانند از آنجا این مابه‌التفاوت […]

ارسال توسط :
پ
پ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: بین یک تا پنج درصد نهاده‌های خریداری شده مرغداران به هنگام تحویل بار به دستشان نمی‌رسید که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد مابه‌التفاوت نهاده ارسالی توسط واردکنندگان به شرکت پشتیبانی امور دام یا اتحادیه استانی تحویل داده شود تا مرغداران بتوانند از آنجا این مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله‌نژاد، با بیان اینکه حدود یک هفته نهاده خریداری شده توسط مرغداران به‌طور کامل به دستشان نمی‌رسید، اظهار کرد: به‌طور مثال واحد مرغداری ۴۰ تن دان مرغ خریداری می‌کرد ولی حدود ۳۸ تن به دستش می‌رسید و  بین یک تا پنج درصد نهاده‌ها ارسال نمی‌شد.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده و ورود وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد مابه‌التفاوت نهاده ارسالی برای مرغداران توسط واردکنندگان به شرکت پشتیبانی امور دام یا اتحادیه استانی تحویل داده شود و مرغداران بتوانند از آنجا این مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: خوشبختانه این مشکل در حال حاضر مرتفع  و راه سودجویی نیز بسته شده است. از مرغداران نیز تقاضا داریم وجه مابه‌التفاوت نهاده‌ها که هنوز برایشان ارسال نشده را دریافت نکنند و منتظر دریافت خود نهاده باشند تا متضرر نشود.

به گفته وی قطعاً نهاده‌ای که به دست مرغدار نرسد سر از بازار آزاد در می‌آورد.

اسدالله‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های موردنیاز واحدهای مرغ گوشتی حل شده است، گفت: قبلاً بایستی جوجه‌ریزی انجام‌ می‌شد و سپس نهاده تخصیص می‌یافت که این موضوع امری زمان بر بود و مرغدار باید تا دریافت نهاده با قیمت مصوب دولتی نهاده موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کرد. اما با تدابیر اندیشیده شده مرغدار می‌تواند پس از اخذ مجوز از دامپزشکی برای جوجه‌ریزی با تایید جهاد کشاورزی استان سهمیه خود را دریافت کند.

وی در پایان گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان به‌دلیل افزایش هزینه مؤلفه‌های تولید بالا رفته است؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلو مرغ زنده برای مرغدار ۱۷ هزار و۷۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم نیز حدود ۲۳ تا ۲۴ هزارتومان تمام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.