حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نگاهی به وضعیت ذخائر و قیمت گندم در جهان
27 اردیبهشت 1401 - 20:09
شناسه : 11753
3
برآوردها از میزان ذخایر انتهای فصل گندم در دنیا، نشانگر افت قابل توجه و کاهش ١٢.٧ میلیون تنی است که کمترین میزان از سال ٢٠١٦ می‌باشد.
ارسال توسط : نویسنده : یاشار غزیبی منبع : فودپرس
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در نمودار اول، میزان ذخایر گندم را در سال جاری ٢٠٢١/٢٠٢٢ با پیش بینی از همین میزان در سال ٢٠٢٢/٢٠٢٣ بررسی می‌کنیم. تقاضای بازارها برای گندم، مسائل و بحران در حوزه بالتیک از یک سو و از طرف دیگر، وضعیت خشکسالی در مناطق تحت کشت گندم در امریکا و تغییر سیاست دولت هند در صادرات گندم را از علل افت میزان ذخایر گندم باید در نظر داشت.

در نمودار دوم، میزان موجودی گندم را در دنیا با میزان موجودی گندم قابل عرضه توسط ٩ صادرکننده اصلی از سال ٢٠٠٠ بررسی می‌شود. به طور مشخص، میزان عرضه گندم در سال جاری، در پایین‌ترین حد خود از سال ٢٠١٢ می‌باشد.
به نظر من، روند موجود و برآوردهای فعلی در بازار، محرک‌های افزایش و یا حداقل تثبیت قیمت‌ها در شرایط فعلی را کماکان خواهد داشت.

حدود قیمت‌های گندم تحویل بنادر مختلف دنیا:
روسیه – ٣٩٠/٣٩۵ دلار
اوکراین – ۴١٠/۴١۵ دلار
رومانی – ۴٢۵/۴٣٠ دلار
استرالیا – ۴۴٠/۴۴۵ دلار
کانادا – ۵١۵/۵٢٠ دلار

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.