حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
وجود هشت مرکز فعال تحقیقات پسته در کشور 
16 تیر 1401 - 19:13
شناسه : 12867
1
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هشت مرکز تحقیقات در استان‌های مختلف کشور در خصوص باردهی محصول پسته فعالیت تحقیقاتی انجام می‌دهند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدمجتبی خیام نکویی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سامانه آبیاری قطره‌ای در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر از توابع شهرستان آبیک افزود: مهمترین اقدام در بین مراکز تحقیقاتی ایجاد تعامل و انتقال دانش و تجربه است که باید در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: مقاومت برخی از ارقام میوه‌ها نسبت به تغییرات اقلیمی ثابت شده و لازم است به جای تحقیقات دوباره از این ظرفیت در استان‌ها استفاده شود.

دکتر خیام نکویی تأکید کرد: برای کارهای تحقیقاتی بر روی محصول پسته باید افق کار و بازه زمانی مشخص شود تا بتوان در یک دوره مشخص به اقدامات موردنظر دست یافت. تغذیه درخت پسته بسیار مهم است که باید با کوددهی مناسب همراه باشد و این مهم با یک دستورات ترویجی به مناطق مختلف کشور محقق می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در خصوص سرشاخه کاری درختان پسته حتماً باید نظارت‌های لازم انجام شود تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی نقاط استان قزوین به‌ویژه بویین زهرا استعداد زیادی برای توسعه باغ‌های پسته دارد و شاهد توجه باغداران به این موضوع بوده‌ایم که توجیه اقتصادی مناسبی را برای فعالان کشاورزی این منطقه به‌همراه دارد.

شایان ذکر است استان قزوین دارای حدود پنج هزار هکتار باغ پسته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.