حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
هوشمندسازی و زنجیره‌های تأمین کشاورزی اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم
31 شهریور 1400 - 18:50
شناسه : 9161
5
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دوره جدید هوشمندسازی کشاورزی و زنجیره‌های تأمین کشاورزی نیز مأموریتی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی مورد تأکید قرار گرفته و حوزه برنامه‌ریزی امور اقتصادی، انشاالله متولی این امور خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، علی‌اکبر متکان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی اگرچه فعالیت ریسک محسوب می‌شود اما به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاست‌گذاری قوی است.

وی افزود: هرگونه برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاست‌گذاری جامع باید اثرات خود را در بخش کشاورزی نشان دهد؛ به بیان دیگر آثار آن بر جیب کشاورزان، سفره مصرف‌کنندگان و در یک کلام امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و امنیت معیشتی کشاورزان ظهور و بروز پیدا کند، به‌همین دلیل جایگاه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی بسیار با اهمیت است.

متکان تصریح کرد: در دوره جدید هوشمندسازی کشاورزی و زنجیره‌های تأمین کشاورزی نیز مأموریتی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی مورد تأکید قرار گرفته و حوزه برنامه‌ریزی امور اقتصادی، انشاالله متولی این امور خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که دایره کارکردی این معاونت بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلف اقتصادی، بازار، تجارت و سیاست‌های مرتبط با آن را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: این معاونت نقشه راه اقتصاد کشاورزی ایران را ترسیم می‌کند بنابراین آثار تصمیمات و سیاست‌های اتخاذی آن، تمام سازمان‌ها و زیربخش‌های مختلف کشاورزی را تحت شعاع قرار می‌دهد و به‌همین دلیل حساسیت خروجی‌های آن بسیار بالا است.

وی ابراز  امیدواری کرد: در دوره جدید همچون گذشته شاهد خروجی‌های خوبی از این معاونت باشیم و هماهنگی خوبی بین این مجموعه و کل سازمان‌ها و زیربخش‌های کشاورزی برقرار شود.

استفاده از کارشناسان و نخبگان در سیاست‌گذاری بخش کشاورزی

در ادامه این مراسم، دکتر محمد قربانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر وزارت جهاد کشاورزی نیازمند نقشه راه تحولی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد میدانی و روح اقتصاد کشاورزی تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی نشان می دهد که ایشان به اقتصاد کشاورزی به‌عنوان نسخه نجات‌دهنده بخش کشاورزی باور عمیق و جدی دارند که این باور سرمایه گران‌بهایی برای جامعه اقتصاددانان کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی است.

دکتر قربانی تصریح کرد: در این دوره تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت بالای کارشناسان موجود در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و نیز جمع نخبگان اقتصاددان کشاورزی، برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب بخش کشاورزی استفاده شود تا اثرات این سیاست‌گذاری با حداقل خطا در معیشت کشاورزان و امنیت غذایی مردم ظهور پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این معاونت در چارچوب برنامه وزیر جهاد کشاورزی بتواند نسخه درمان بسیاری از چالش‌های بخش کشاورزی را ارائه دهد و فصل نوینی از پویایی و تولید منافع به نفع مردم رقم بخورد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.