حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیش‌بینی تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور
01 مرداد 1401 - 11:57
شناسه : 13093
6
مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پیش‌بینی تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، غلامرضا تقوی در حاشیه جشنواره بین‌المللی آشپزی با قارچ در سنندج در گفت‌وگویی گفت: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ رتبه هفتم تولید این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است. 

وی اظهار کرد: تولید قارچ کسب و کاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است و برای یک کیلو  قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید قارچ خوراکی در سال جاری به ۱۸۵  هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در ۱۰ ماهه سال گذشته، گفت: براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، دو هزار و ۹۷۶ تن به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار قارچ خوراکی از ایران صادر شده است.

وی در همین حال پیش‌بینی کرد که امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزار تن برسد.

 تقوی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در گلخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت‌دار این دفتر در بخش گلخانه‌ها برشمرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.