حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک به دولت ارائه شد
28 مهر 1399 - 13:57
شناسه : 4669
8

ششمین نشست شورای راهبردی خاک با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در محل معاونت آب و خاک برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

ششمین نشست شورای راهبردی خاک با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در محل معاونت آب و خاک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک با دو گزینه شورای عالی «آب و خاک» و «شورای عالی خاک»، هر دو به دبیری وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارائه شده است.

مهندس علیمراد اکبری، گفت: در زمینه ردیف اعتباری برای خاک براساس ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه، اقدام و اسناد پشتیبان نهایی انجام شده است.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با تأکید بر این‌که هیچگونه مجوزی برای صادرات خاک جنگلی و مرتعی داده نشده است، تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و کشاورزی جرم بوده و صادرات خاک به‌طورکلی ممنوع است. ضمن آن که برداشت خاک جنگلی، مرتعی و کشاورزی جرم محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، در ادامه ششمین نشست شورای راهبردی خاک، موضوع برگزاری جلسات مجازی در شش چالش خاک (فرسایش، آلودگی، تغییر کاربری اراضی، شوری و حاصلخیزی) با محوریت انجمن علوم خاک ایران و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت آب و خاک مطرح و مقرر شد ۱۶۰ نفر از دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در این همایش‌های مجازی شرکت داشته باشند.

در این نشست، گزارش برنامه جامع مدیریت خاک اراضی دیم توسط پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ارائه شد و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر ۱.۲۵۰۰۰ خاک کشاورزی و پیگیری برای نهایی شدن آئین‌نامه اجرایی قانون حفاظت خاک در کمیسیون لوایح مورد تأکید قرار گرفت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.