حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیش‌بینی ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی هرمزگان
23 دی 1400 - 22:13
شناسه : 10446
7
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر دولت، ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان هرمزگان پیش‌بینی شده که بی‌نظیر است.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان هرمزگان، در نشست با نمایندگان کشاورزان و مسئولان شهرستان رودان، اظهار کرد: حدود هزار میلیارد تومان در سیل اخیر به بخش کشارزی هرمزگان خسارت وارد شد و دولت در لسه روز چهارشنبه برای جبران خسارت‌های سیل به حوزه کشاورزی اعتبارات خوبی اختصاص داده است.

وی افزود: برای امهال وام کشاورزان، کمک‌های بلاعوض و اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است.

دکتر ساداتی‌نژاد تصریح کرد: در این سفر، ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان هرمزگان پیش‌بینی شده که بی‌نظیر است و نشان‌دهنده این است که وزارت جهاد کشاورزی این استان را یک استان ویژه برای کشاورزی می‌داند و ظرفیت‌های بی‌نظیری در این منطقه به‌ویژه در حوزه شیلات وجود دارد.

وی با بیان این که در حوزه شیلات یک ظرفیت و اشتغال فراموش شده داریم، عنوان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای برق‌رسانی به سایت‌های میگوی این استان اختصاص داده‌ایم و تلاش می‌کنیم در اعطای تسهیلات کمک بیشتری انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه کشاورزی هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، آبیاری نوین، زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای، آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص خواهد یافت و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای نوسازی باغات گرمسیری، بازسازی نخیلات و کمک به تولید میوه‌های گرمسیری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نگاه کلی ما یک نگاه ویژه به حوزه کشاورزی است و استان هرمزگان به خصوص منطقه میناب و رودان بهترین مکان برای گردشگری کشاورزی است، در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر با رئیس جمهور حتماً به این موضوع خواهیم پرداخت تا این منطقه به‌عنوان قطب گردشگری در نظر گرفته شود.

دکتر ساداتی‌نژاد گفت: به سازمان تعاون روستایی ماموریت دادیم که خرید تضمینی گوجه را در روزهای پیش‌رو انجام دهد و با توجه به مشکلات صنایع تبدیلی در این استان، از سایت‌های سیار صنایع تبدیلی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه شریف ایجاد شده استفاده کند که این طرح می‌تواند در فصول مختلف در کشور به‌صورت سیار کار کارخانجات صنایع تبدیلی را انجام دهد و کشاورزی را به سمت اقتصادی شدن پیش ببرد.

وی افزود: کشاورزی قراردادی موضوع مهم دیگری است که در منطقه رودان و میناب توسعه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل صادرات فلفل به روسیه عنوان کرد: در روزهای پیش‌رو خبرهای خوبی در زمینه فلفل‌دلمه‌ای خواهیم داشت. اتفاقی که در خصوص فلفل دلمه‌ای افتاد و هجمه‌ای که به این موضوع وارد شد بیشتر از خارج از کشور هدایت می‌شد.

وی تصریح کرد: کشاورزان ایرانی ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در سال تولید می‌کنند و مردم سال‌ها است که از این غذا استفاده می‌کنند و این برخورد در شأن کشاورزان ایرانی نبود؛ کشاورزی تولید ملی است و کشاورز ایرانی کمترین میزان مصرف سم را در دنیا دارد؛ به‌دلیل بالا بودن قیمت کود، با کم کود دهی مواجه هستیم و این برخورد با کشاورزان صحیح نبود.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به این که مشکل روسیه با فلفل ایرانی، استفاده از ۴ آفت‌کشی بود که در روسیه ثبت نشده نشده بود، عنوان کرد: تمام کشورهای دنیا سازمان حفظ نباتات دارند و برای استفاده از آفت‌کش‌ها باید این سازمان آفت‌کش را بررسی و ثبت یا رجیستر کرده و پس از آن اجازه استفاده از آن را صادر کند اما این ۴ سم که توسط روسیه ثبت نشده بود، در کشور ما و اتحادیه اروپا ثبت شده و از آفت‌کش‌های کم خطر محسوب می‌شود؛ بنابراین بررسی و ممنوعیت صادرات موقت مسئله عجیب و جدیدی نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

وی افزود: برخی اوقات کشتی‌های حامل ذرت برزیلی هم در بنادر ما پس از بررسی مورد تایید قرار نمی‌گیرند و قرنطینه ایران اجازه ورود نمی‌دهد اما دلیل بر معیوب بودن ۹ میلیون تن ذرت وارداتی برزیل به ایران نیست.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: نگاه به این موضوعات فنی است و سیاسی نیست چراکه بر تولید ملی و اشتغال کشور اثرگذار است. این مباحث بسیار مهم است و تولید ملی کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد.

دکتر ساداتی‌نژاد در پایان عنوان کرد: ۵ میلیون تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور وجود دارند که برای تولید غذا برای مردم و صادرات تلاش می‌کنند و ما قدردان این کشاورزان هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این سفر از شرکت بهار پردیش تولید و صادرکننده فلفل در رودان و دیوار حفاظتی مسیل پشته معز آباد در این شهرستان بازدید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.