حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4544 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
گردش مالی صنعت چای ایران ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است
10 مهر 1399 - 12:57
شناسه : 4360
2

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان با اشاره به اینکه لاهیجان پایتخت صنعت چای کشور است، گفت: هم اکنون گردش مالی صنعت چای در کشور بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است اما سهم صنعت چای داخلی از این میزان رقم قابل قبولی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان با اشاره به اینکه لاهیجان پایتخت صنعت چای کشور است، گفت: هم اکنون گردش مالی صنعت چای در کشور بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است اما سهم صنعت چای داخلی از این میزان رقم قابل قبولی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، فرهاد دلق‌پوش، روز پنجشنبه در جریان برگزاری میز ملی چای در تالار حزین لاهیجی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان، هدف از تشکیل میز ملی چای را هم‌اندیشی، کمک، استفاده از خرد جمعی و بررسی نحوه بهره‌مندی بهینه از همه ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید و صادرات محصول عنوان کرد و گفت: ۲۰ درصد نیاز کشور را چای داخلی تأمین می‌کند.

دلق‌پوش سطح زیرکشت چای در کشور را ۲۸ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸۲ کارخانه چای در سطح کشور فعال است، اذعان داشت: باید از این فرصت برای اشتغالزایی، تحول اقتصادی و پویایی صنعت بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند تحول در حوزه صنعت چای داخلی است، اظهار داشت: این صنعت قابلیت تبدیل شدن به یک فرصت برای دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی را داراست.

دلق‌پوش تحقق پاسداشت فرهنگ چای را با اتفاق نظر، حرکت جمعی و همدلی، عملی دانست و گفت: صنعت چای با اقلیم و آمایش سرزمینی گیلان سازگار است.

وی به لزوم تفکر راهبردی در شرایط تحریمی برای صیانت از داشته‌ها اشاره کرد و ادامه داد: صنعت چای متکی به عوامل خارجی نیست و با حمایت و برنامه‌ریزی می‌توانیم به یک صنعت پایدار بومی دست پیدا کنیم و پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و تلاش‌های بخش خصوصی این صنعت، یکی از اهداف تشکیل این میز است.

وی با بیان اینکه اهمیت صنعت چای بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: در کشور ما، چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی پس از آب می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، چای را یکی از محصولات مهم و کالایی راهبردی در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: چای یک صنعت ماندگار، ارزشمند و سازگار با محیط زیست است که تقریباً در سبد کالای هر خانوار ایرانی وجود دارد.

دلق‌پوش به قدمت ۱۲۰ ساله کشت چای در ایران و لزوم حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: صادرات چای ایرانی، صادرات قدرت و توان ایران اسلامی در خوداتکایی خواهد بود.

وی حمایت از صادرات کالای غیرنفتی را از برنامه‌های وزارت صمت دانست و گفت: میز بادام در آستانه اشرفیه و میز زیتون هم در رودبار تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: برندها و کالاهای ایرانی نیازمند حمایت و هدایت به سمت نیاز کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فعالان اقتصادی سرمایه‌های کشور در طرح تحول اقتصادی هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.