حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
یارانه بلاعوض و مستقیم دولت به کشاورزان تولید کننده دانه سویا در سال ۱۴۰۱
11 اردیبهشت 1401 - 13:44
شناسه : 11445
7
شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به ریاست وزیر چهاد کشاورزی، پرداخت یارانه بلاعوض و مستقیم به کشاورزان تولید کننده دانه سویا در سال ۱۴۰۱ را تصویب و ابلاغ کرد.
ارسال توسط : منبع : پارسینه
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی درخصوص پرداخت یارانه کشت به کشاورزان تولیدکننده دانه سویا در سال ۱۴۰۱ طی نامه شماره ۰۲۰/۴۰۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ابلاغ شد.

در این مصوبه با اشاره به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۶۷۸۲۶ • ۱۸ مورخ ۱۳۹۹/۹/۱۲ مجلس شورای اسلامی، تصریح شده است: شورای قیمت‌گذاری و اتحاد سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی این مصوبه را به منظور ایجاد زمینه‌های تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیرکشت و عملکرد در واحد سطح (هکتار) دانه‌های روغنی (نویا) و نیز تنوع بخشی به سیاست‌های حمانی کشاورزی تصویب کرده است.

براساس این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی موظف است در قالب کشت قراردادی تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان تولید کننده دانه سویا در سال ۱۴۰۱ یارانه کاشت به طور مستقیم و بلاعوض پرداخت کند. همچنین این وزارتخانه مکلف است یارانه موضوع بند یک را از محل منابع در اختیار تأمین کند.

در بخش دیگری از این مصوبه تأکید شده است: دستورالعمل نحوه اجرای این مصوبه توسط معاونت امور زراعت با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، اتاق اصناف کشاورزی ایران و شرکت بازرگانی دولتی ایران با رویکرد توسعه کشت دانه سویا و همزمان توجه به افزایش عملکرد و میزان تولید تحویلی به مباشر خرید و سایر شاخص‌های افزایش عملکرد تهیه و به دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارائه که پس از تأیید توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ابلاغ می‌گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.