حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4517 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آمادگی فائو برای حمایت از ایران در زمینه بهبود پایداری و تنوع زیستی خاک‌های کشور
17 آذر 1399 - 13:59
شناسه : 5435
8

نماینده فائو در ایران بر موضع این نهاد سازمان ملل متحد در زمینه حمایت از کشورهای عضو برای توسعه و اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های ترویج‌کننده نظام‌های کشاورزی پایدار و غنابخشی تنوع‌زیستی خاک تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران در مراسم […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده فائو در ایران بر موضع این نهاد سازمان ملل متحد در زمینه حمایت از کشورهای عضو برای توسعه و اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های ترویج‌کننده نظام‌های کشاورزی پایدار و غنابخشی تنوع‌زیستی خاک تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی خاک که امروز دوشنبه ۱۷ آذر به صورت مشترک از سوی این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی به صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد: کیفیت و سلامت خاک تا حد زیادی تعیین‌کننده تولید و پایداری کشاورزی، و کیفیت زیست‌محیطی بوده و به‌واسطه آن بر سلامت گیاهان، حیوانات و انسان اثر می‌گذارد.

نماینده فائو با اشاره به این مسئله که بهبود تنوع زیستی خاک اهمیتی حیاتی در اطمینان حاصل کردن از سلامت خاک و همچنین آینده امنیت غذایی و تغذیه دارد، افزود: خاک‌های سالم و دارای تنوع زیستی، به‌عنوان بزرگترین منبع ذخیره خاکزی کربن، از طریق ذخیره (ترسیب)‌ کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین، می‌توانند نقش مهمی را در کاهش تأثیرات تغییرات اقلیمی ایفا می‌کنند.

بوِدِکِر با اشاره به شعار امسال روز جهانی  خاک، «خاک را زنده نگه داریم و از تنوع زیستی خاک حفاظت کنیم»، گفت: ارگانیسم‌های موجود در خاک نه‌تنها انواع خاصی از آلودگی‌ها را تجزیه و یا پاک می‌کنند، بلکه تنوع زیستی موجود در خاک منبعی ضروری از مواد و عناصر شیمیایی و ژنتیکی موردنیاز برای توسعه داروهای جدید است.

نماینده فائو تمامی دست‌اندرکاران ملی و بین‌المللی را دعوت کرد تا در کنار هم زمینه تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی را تسهیل کنند که ترویج‌کننده نظام‌های کشاورزی پایدار باشند، توجه ویژه‌ای به تقویت و غنابخشی تنوع‌زیستی خاک داشته باشند، مواد آلی خاک را افزایش دهند و با فقدان و تخریب خاک ناشی از فرسایش بادی و آبی مقابله کنند.

بودکر در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر تأکید کرد که فائو، به‌عنوان نهادی پیشروی سازمان ملل متحد در ترویج نظام‌های کشاورزی پایدار، آماده حمایت از کشور برای توسعه و اجرای بیش از پیش شیوه‌های کشاورزی اکولوژیک و تضمین خاک‌های سالم و دارای تنوع زیستی پایدار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.