حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی
18 خرداد 1402 - 12:53
شناسه : 17032
4
دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژِی اتمی و سرپرست وزارت جهادکشاورزی در سازمان انرژی اتمی کشور
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی تات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این رابطه که “امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است” تلاش سازمان انرژی اتمی کشور در جهت به حداقل رساندن بیماری‌ها و آفات بخش کشاورزی را در راستای تحقق امنیت غذایی، ستودنی خواند.

ترویج فناوری های هسته ای در بخش کشاورزی کشور در جهت جلوگیری از خسارت به این بخش است.

در حال حاضر تولید غذا در کشور 125میلیون تن بوده و این دقیقا 5برابر تولید غذا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

اگر بخواهیم ضریب خودکفایی و تولید غذایی در کشور را مرور کنیم، چیزی حدود 85 درصد تولید غذا در داخل کشور انجام می‌شود. اما تأمین مازاد بر آن از خارج کشور موجب خروج ده تا پانزده میلیارد دلار ارز می‌گردد.

دستیابی به امنیت غذایی پایدار در گرو افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی کشور است.

بهره مندی از الگوی مصرف و توجه به آفات و بیماری‌های بخش کشاورزی نیز از دیگر عناصر دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور است.

استفاده از سموم شیمیایی موجب کاهش تنوع زیستی می‌گردد بنابراین مدیریت تلفیقی و بیولوژیکی و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در کاهش آفات و بیماری‌های بخش کشاورزی که بزرگترین آن بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای است می بایست در دستور کار قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.