حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
رویکرد دولت در حمایت از بخش کشاورزی
23 خرداد 1401 - 20:07
شناسه : 12364
6
عباس پاپی زاده، رئیس سازمان امور عشایر ایران در «همایش ملی نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی در گام دوم انقلاب»:
ارسال توسط : منبع : کشاورز نیوز
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در گذشته فاصله‌گذاری بین ارز دولتی و ارز نیمایی و دخالت دولت در حوزه اقتصاد موجب تلف شدن ارز کشور شده و در عمل کمکی به تولید نکرده است، به همین منظور دولت با اجرای طرح مردمی‌ سازی یارانه‌ها قدمی مثبت در راستای جبران خسارت‌های واردشده برداشته است.

دولت باید در جایگاه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت قرار بگیرد و با ارائه سیاست‌های حمایتی فضا را برای فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه بخش کشاورزی باز کند.

دولت باید به لحاظ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان حضور خودش را در کنار تشکل‌ها داشته باشد.

برنامه‌ها و راهبرد وزیر جهاد کشاورزی در همین راستا است و عملاً در چند ماه گذشته نیز مشاهده کردیم که در تمام تصمیم‌گیری‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام‌شده و مورد اجرا قرارگرفته حتماً با تشکل‌ها مشورت و نظر تشکل‌های مربوطه گرفته‌شده و با نظر جمعی و گام‌به‌گام در این قضیه حرکت کرده است؛ زیرا اقدامات بخش خصوصی در زنجیره تولید از مرحله تأمین تا فراوری مواد و انجام پروسه تولید و توزیع و رساندن به صادرات مؤثر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.