حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4525 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرا شدن طرح اصلاح نخیلات در شهرستان دشتستان
16 مهر 1400 - 20:44
شناسه : 9382
5
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نقش نخیلات در شهرستان دشتستان، برای اولین‌بار در کشور طرح اصلاح نحیلات با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، در شورای اداری شهرستان دشتستان با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم این شهرستن اظهار کرد: این منطقه به عنوان قطب کشاورزی و محور توسعه استان بوشهر است.

دکتر ساداتی‌نژاد ادامه داد: مردم انقلابی و‌ سختکشوش این شهرستان با اهدا شهدای گرانقدر دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به جایگاه سوم کشور در جهان در تولید خرما، این محصول کشاورزی به‌عنوان یک ظرفیت و منبع ارزآوری مورد تأکید ما قرار دارد.

وی افزود: برای بهبود اقتصاد خرما باید کار ویژه‌ای در خصوص نخیلات با محوریت شهرستان دشتستان انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعیبن ردیف اعتباری ویژه نخیلات در بودجه ۱۴۰۰، برای اولین در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

دکتر ساداتی‌نژاد اظهار کرد: در طرح اصلاح نخیلات ضمن حفظ گونه‌های بومی، از گونه‌های با صرفه اقتصادی بهتر نیز استفاده می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به وجود ۲۷ هزار هکتار نخیلات در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه پروژه اصلاح آبرسانی نخیلات با اعتباری بالغ‌بر ۲۴۷ میلیارد تومان در سعدآباد، آبپخش و شبانکاره در حال اجرا است.

وی با تأکید بر نقش و‌ اهمیت صنایع تبدیلی خرما گفت: بانک کشاورزی تسهیلات بدون سقف در اختیاز سرمایه‌گذاران در این حوزه قرار می‌دهد.

دکتر ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه جمعیت ۶۰ درصدی روستاییان در ابتدای انقلاب به ۲۷ درصد کاهش یافته است، گفت: رسیدگی به جمعیت روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تأکید رییس جمهور است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: اگر روند کاهش جمعیت روستا ادامه پیدا کند، امنیت غذایی کشور تهدید می‌شود به‌همین دلیل، احیا جهاد سازندگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی فاقد سند مالکیت هستند، این مهم از برنامه‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی است تا در پایان دولت فعلی روستاییان صاحب سند مالکیت زمین‌های کشاورزی شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای حمایت از عشایر و جلوگیری از قاچاق دام، هفته گذشته مجوز صدور دام مازاد عشایر به صورت محدود و‌ از یک گمرک به تصویب رسیده است.

وی در پایان گفت: دامداران می توانند از طریق «دامدار کارت» بانک کشاورزی تسهیلات تا سقف ۵۰ میلبون با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.