حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور
24 خرداد 1400 - 10:46
شناسه : 7756
8
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور خبر داد و گفت: نهال، اصلی‌ترین نهاده در باغبانی به شمار می‌رود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی مدت بودن سرمایه گذاری در بخش باغبانی، ضروری است از نهال سالم، اصیل و استاندارد متناسب با اقلیم منطقه کشت استفاده شود.

به گفته برومندی، نظارت و کنترل مستمر بر مراحل تولید نهال موجب افزایش اطمینان در ارائه نهال استاندارد و سالم به مصرف کننده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر در این حوزه همچنین کاهش ریسک سرمایه‌گذاری را در پی دارد، یادآور شد: نهال­‌های شناسه‌دار نقش کلیدی در افزایش کمی و کیفی تولیدات باغبانی دارد و افزایش درآمد باغدار را بهمراه خواهد داشت. 

برومندی یادآور شد: نهال گواهی شده و مرغوب، نهالی است که از نظر نوع رقم پایه و پیوندک کاملاً مشخص و عاری از هر گونه آفت، بیماری، نماتد و علف­‌های هرز انگلی بوده و همچنین دارای گواهی اصالت، سلامت، بهداشت و کنترل کیفیت باشد. 

 وی با تأکید بر اینکه برای این منظور باغ مادری جهت تولید اندام‌های تکثیری و نهال مرکبات در استان فارس، شهرستان داراب احداث شده است، بیان کرد: امید است با ساماندهی وضعیت نهال مرکبات، شاهد بهبود وضعیت تولید مرکبات در کشور باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.