حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
احیای جهاد سازندگی از اولویت‌های دولت سیزدهم
15 مهر 1400 - 21:44
شناسه : 9379
4
وزیر جهاد کشاورزی، احیای جهاد سازندگی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستاها برطرف خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در روز ملی روستا و عشایر، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با روستائیان خرم‌آباد لقو از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از تأکیدات رئیس جمهور و دولت سیزدهم رسیدگی به اقشار محروم و جامعه روستایی و عشایری است.

وی، احیای جهاد سازندگی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: جهاد سازندگی باعث رونق روستاها، کشاورزی و دامپروری بود و آبرسانی به روستاها و احیای قنوات و زمین‌های کشاورزی را انجام می‌داد اما با ادغام وزارت کشاورزی، روستاییان در بین موازی کاری بخش‌ها سرگردان شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستاها برطرف خواهد شد، گفت: جهاد سازندگی در زمینه کشاورزی، دامپروری و بازاررسانی محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کند.

وی افزود: با ورود جهاد سازندگی به حوزه بازاررسانی دست دلالان کوتاه خواهد شد و فاصله قیمت مزرعه تا بازار حقیقی می‌شود.

دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که در حال حاضر اقتصاد روستایی و عشایری دچار مشکل شده و نتیجه آن مهاجرت و حاشیه‌نشینی در کنار شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب ۶۰ درصد از جمعیت کشور، روستایی بودند اما در حال حاضر این میزان به ۲۷ درصد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا ۲۰ روز آینده در هیئت دولت درباره احیای جهاد سازندگی تصمیم‌گیری خواهد شد.

دکتر ساداتی‌نژاد با تأکید بر این که تولید باید اقتصادی باشد تا استمرار یابد، تصریح کرد: باید با افتخار به حوزه کشاورزی یارانه بدهیم تا تولید کاهش نیابد و امنیت غذایی به خطر نیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی، مسئله غذا و خودکفایی را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: کشاورزان قدرت تولید و امنیت غذایی کشور را در اختیار دارند.

وی در بخش دیگری از این دیدار، گفت: مشکلات عشایر در حوزه آموزش و پرورش و اینترنت و همجنین گازرسانی به عشایر و روستاها را در هئیت دولت مطرح خواهم کرد.

دکتر ساداتی‌نژاد، یادآور شد: خط اعتباری برای تأمین نهاده دامی عشایری اختصاص خواهد یافت تا عشایر با نرخ مناسب بتوانند نهاده دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: مصوبه مطرح شده در خصوص دام عشایر در ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، در استان مرکزی هم اجرا خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: دام مازاد عشایر با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود.

وی با بیان این که مشکلات مالکیت اراضی که روستاییان و عشایر با منابع طبیعی دارند باید برطرف شود، گفت: در این دوره اراضی کشاورزی صاحب سند می‌شوند.

وزیر جهاد شاورزی اظهار داشت: تلاش ما این است که هیچ تصمیمی را بدون حضور کشاورزان، دامپروران، عشایر و اتحادیه‌ها نگیریم تا در اجرای تصمیمات این بخش‌ها با ما همکاری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.