حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اختصاص شعار سال برای چندمین سال متوالی به «تولید» نشان از اهمیت این حوزه در شکوفایی اقتصادی کشور است
15 فروردین 1401 - 21:32
شناسه : 11064
3
دبیرفدراسیون تشکل های بخش صنایع غذایی و کشاورزی: مهندس محسن نقاشی گفت: با انتخاب شعار سال و اختصاص آن به تولید از سوی رهبر انقلاب، برنامه‌های شوم بسیاری از افراد ضد تولید که اعتقادی به حمایت از آن ندارند، نقش بر آب شد.
ارسال توسط : نویسنده : امیرسامان اسکندری منبع : اگروفودنیوز
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های بخش صنایع غذایی و کشاورزی کشور در خصوص ارزیابی ایشان از نامگذاری شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی» گفت: شخصاً از اینکه امسال نیز برای چندمین‌بار متوالی توسط مقام رهبری سال تولید اعلام شد، خرسندم خصوصاً تأکید به آنکه این شعار درحد سربرگ و بیلبورد نباشد باعث امیدواری است چرا که اعتقاد دارم که اگر این حمایت‌ها و نام‌گذاری‌ها تاکنون نبود جریان ضد تولید چیزی ازتولید باقی نمی‌گذاشت ‌و معتقدم باقی کار بستگی به تشکل‌های تولیدی صنایع غذایی دارد که خواهان مطالبات باشند.

نقاشی افزود: فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی تبدیلی ‌و تکمیلی بخش کشاورزی ایران اولین تشکل زنجیره از مزرعه تا سفره فرا ملی در کشور می‌باشد و وظیفه آن برابر اساسنامه حمایت، هدایت و نظارت بر این زنجیره است.

وی ادامه داد: در کشور نود تا نود و پنج درصد ‌واحدهای تولیدی صنایع غذایی واحدهای کوچک ‌و متوسط هستند که بیشترین اشتغال را تشکیل می‌دهند و رهبری بسیار هوشمندانه در سخنرانی اول عید اعلام کردند که باید به طرح‌ها و واحدهایی که با اشتغال بیشتری ایجاد میشود پشتیبانی کرد.
این تولیدکننده صنایع غذایی گفت: اغلب کارخانجات صنایع غذایی همچین شرایطی دارند بعضی از واحدهای کوچک در کشور هستند که ضرورت کشور می باشند ولی به علت تحریم‌ها و رکود بازار و کمبود نقدینگی، تعطیل و‌ نیمه تعطیل هستند و تمام تلاش فدراسیون این است که باتوجه به رایزنی‌های انجام شده در سال جدید بتواند آنها را بچرخه تولید برگرداند.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی کشور در خصوص اجرایی شدن شعار و‌ یا منشور تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی گفت: تاکنون تحریم‌های داخلی بیشتر از هر عاملی به تولید ضربه وارد کرده است ‌لذا از دولت انقلابی انتظار است که اجازه ندهد که جناح ضد تولید به بهانه و در لباس دلسوزی با تعریف و تمجیدهای رایج تلاش انقلابی در جهت منافع تولید را به انحراف بکشانند توقع است که تولیدکنندگان در ریل امیدواری قرار بگیرند و حمایت از تولید باید بصورت زیربنایی انجام شود:

۱-قانون بهبود محیط کسب و کار اجرایی شود و از تشکل‌های تولیدی (نه تجاری) در این قانون نقش‌آفرین باشند تا بخشنامه‌های خلالساعه صادر نشود.
۲- مجلس حمایت از تولیدکنندگان را بصورت قانون مصوب نماید که تولیدکنندگان امنیت احساس نمایند.
۳-آلویت دولت جهت تولید، دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال تقویت واحدهایی باشد که در حال حاضر وجود دارند ‌تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.
۴- ایجاد نهاد تخصصی متشکل از تشکل‌های تولیدی و استانداری‌ها که بصورت بیست و چهار ساعته در جهت رفع موانع تولید فعال گردند.
۵- مشوق‌های بخشودگی مالیاتی سازمان تأمین اجتماعی و بانک‌ها بمنظور فعال کردن واحدهای تعطیل.
۶- تسهیلات سود ارزان به واحدهای تولیدی.
۷- فعال کردن ستاد تسهیل بصورت کاربردی.
۸- فعال کردن شدید و بخشنامه قاطع و حمایت از بازرسی کل کشور در مورد کارشکنی‌هایی که ادارات تولیدی ایجاد می‌نمایند.
۹- سودهای دورقمی و بالای بانک‌ها بیشترین آسیب را به تولید می‌زند.
۱۰-حذف مالیات ارزش افزوده از صنایع غذایی و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی که چندین برابر وجهی ست که از تولید عاید دولت خواهد شد.
۱۱- انبارها و مکان‌های دولتی که تبدیل به مخروبه گردیده است و سرمایه‌های هنگفتی رو به نابودی می‌باشد هر چه سریع‌تر به اعضای فدراسیون جهت راه‌اندازی تولید اجاره و یا بفروش با شرایط خاصی راه‌اندازی گردد.
۱۲- واحدهایی که بمنظور توسعه و یا خطوط جدید افزایش اشتغال دارند مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای داشته باشند.
۱۳- جلوگیری از قاچاق کالا.
۱۴- ترتیبی اتخاذ گردد که کشت قراردادی برای واحدهای صنایع غذایی مشمول تسهیلات ویژه گردد.
۱۵ – افزایش عوارض گمرکی محصولات وارداتی که در کشور تولید می‌شود و قطع هرگونه ارز ترجیهی نسبت به این اقلام.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.