حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین
28 اسفند 1401 - 23:01
شناسه : 16144
5
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: دولت سیزدهم ۱۶۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، فریبرز عباسی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری عصر روز ‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری نوین شهرستان ابرکوه گفت: دولت سیزدهم برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی ۱۶۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین اختصاص داده است که از این میزان کمک‌ تاکنون حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین از ۱۹ تا ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض با توجه به نوع سامانه پرداخت می‌کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: از ۸.۵ میلیون هکتار اراضی آبی موجود در کشور حدود ۲.۶ میلیون هکتار معادل ۳۵ درصد اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین سهم اجرای این طرح‌ها در استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان و کرمان اجرا شده است.

عباسی با اشاره به این که برای استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی در استان کویری یزد، مسوولان با همکاری کشاورزان و بهره‌برداران تلاش خوبی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین انجام داده‌اند، افزود: بیش از ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان یزد به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: شاخص راندمان آبیاری در سامانه‌های نوین نسبت به شیوه آبیاری سنتی  ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در بازدید و ارزیابی خود از باغات فراغه ابرکوه تاکید کرد: منطقه فراغه مستعد اجرای طرح آبیاری نوین است که در این زمینه مسئولان همکاری لازم را خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با اشاره بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی منطقه در بخش تولید گفت: تاکنون در مجموع بیش از ۶ هزار هکتار اراضی و باغات این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

علی‌محمد هوشمند با اشاره به محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی و ضرورت بهره‌وری از آن در این بخش، گفت: اجرای آبیاری نوین با کمک‌های بلاعوض دولت در این شهرستان در حال توسعه است.

لازم به ذکر است؛ ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شهرستان ابرکوه زیر کاشت محصولات زراعی و باغی است و زمینه اشتغال ۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است. شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.