حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون به بخش زراعت و باغبانی
11 تیر 1401 - 16:47
شناسه : 12796
5
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: بیش از نیمی از مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان خط اعتباری امسال به مکانیزاسیون زراعت و باغبانی تخصیص یافته است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر کامبیز عباسی افزود: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی از همان ابتدای امسال به استان‌ها ابلاغ شده و از این مبلغ نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون زراعت و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون باغبانی اختصاص داده‌ایم.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته در سال جاری به حوزه‌های مکانیزاسیون دام و طیور را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان، شیلات و آبزیان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان، گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد تومان و گلخانه ها را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی درباره نوسانات قیمت ماشین‌های کشاورزی تاکید کرد: با توجه به برآوردها، نظارت و بررسی‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بر قیمت لوازم و قطعات ماشین‌های کشاورزی و کنترل‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی اجازه افزایش قیمت بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد تولیدات خود را ندارند.

دکتر عباسی با بیان این که افزایش بیش از۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت ماشین‌های کشاورزی مورد پذیرش این مرکز نیست، گفت: حمایت ما از شرکت‌های ارزان فروش و همراه دولت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲۳ شرکت فعال در حوزه عرضه ماشین‌های کشاورزی در کشور فعال هستند، بیان داشت: برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های کشاورزی، خود را با شرایط کشور، سیاست اقتصاد مقاومتی و کشاورزان وفق داده‌اند و قیمت تولیداتشان در سال جاری در محدوده ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته که قابل تقدیر است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در همین حال تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها در حوزه ماشین‌های کشاورزی ناشی از تغییرات قیمتی در سایر کالاها است.

وی گفت: از کل شرکت‌های عرضه کننده ماشین‌های کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و این شرکت‌های به سمت ساخت ماشین‌هایی رفته‌اند که سابقه کمتری در بخش کشاورزی دارند.

دکتر عباسی اضافه کرد: امسال با توجه به تاکیدات وزیرجهاد کشاورزی بر ارتقای فناوری در این بخش، توجه ما به توسعه مکانیزاسیون علمی و دانش‌بنیان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.